شروع عملیات اجرایی سد تغذیه مصنوعی پاپون در فارس

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس از شروع عملیات اجرایی سد تغذیه مصنوعی پاپون در استان اطلاع داد.

شروع عملیات اجرایی سد تغذیه مصنوعی پاپون در فارس

به گزارش از ، امیر اسلامی از شروع عملیات اجرایی سد تغذیه مصنوعی پاپون در استان اطلاع داد و گفت: این سد خاکی در شهرستان کوه چنار با ظرفیت آبگیری 600 هزار متر مکعب تغذیه حدود 2 میلیون متر مکعب آب به سفره های آب زیر زمینی در حال احداث است.

او با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر تکمیل طرح های نیمه تمام، گفت: در حال حاضر 63.5 میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل این سد تامین شده و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی شروع شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس اضافه کرد: 43.5 میلیارد ریال از مبلغ مذکور با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مابقی با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تامین شده است.

به گفته اسلامی، در فاز اول، بخشی از عملیات اجرایی سد مذکور در حدود 7 درصد، با اعتبارات استانی در سال اقتصادی 89 توسط پیمانکار اجرا شد که در ادامه متأسفانه به دلیل عدم تخصیص کافی و محدودیت های توزیع اعتبارات، طرح به طور کامل متوقف شد.

او ادامه داد: ساخت سد خاکی تغذیه مصنوعی پاپون شهرستان کوه چنار با هدف کنترل و مهار سیلاب، تغذیه آبخوان ها و افزایش آبدهی منابع آب کشاورزی محدوده پایین دست از سال 87 با انجام مطالعات در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی فارس قرار گرفته است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: احداث این سد بهبود شرایط معیشتی کشاورزان و باغداران در عرصه ای به وسعت چهار هزار هکتار، پایداری و حفظ اشتغال چهار هزار نفر از جمعیت منطقه در قالب 933 خانوار را به دنبال دارد.

او اظهار کرد: این سد با ارتفاع حدود 11.5 متر از پی و طول تاج 540 متر و دبی پیک طراحی 180 متر مکعب در ثانیه، نقش بسزایی در تغذیه آبخوان ها و سفره آب زیر زمینی منطقه خواهد داشت و امید است با اجرای این پروژه که از مطالبات دیرینه کشاورزان و بهره برداران منطقه است، شاهد تحولات خوبی در عرصه کشاورزی باشیم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5289

به "شروع عملیات اجرایی سد تغذیه مصنوعی پاپون در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرایی سد تغذیه مصنوعی پاپون در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید