آمریکا از دیگر کشورها می خواهد محصولات هواوی را تحریم نمایند

به گزارش نوای پرنده پارسی، طبق گزارش هایی از بلومبرگ و وال استریت ژورنال، دولت آمریکا مشغول رایزنی با متحدان خود برای تحریم تجهیزات مخابراتی ساخت شرکت هواوی است. در این گزارش آمده که مقامات دولت آمریکا برای عملی کردن این خواسته با مقامات کشورهای آلمان، ایتالیا، ژاپن و دیگر کشورهای متحد آمریکا تماس گرفته اند.

آمریکا از دیگر کشورها می خواهد محصولات هواوی را تحریم نمایند

ظاهرا، نگرانی دولت آمریکا این است که استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی در کشورهایی که پایگاه های نظامی این کشور قرار گرفته است، می تواند خطرناک باشد. طبق گزارش وال استریت ژورنال، آمریکا برای کشورهایی که حاضر به کنار گذاشتن این تجهیزات هستند، می خواهد مشوق های مالی هم پرداخت کند.

مشکل دولت آمریکا با شرکت هواوی خبر جدیدی نیست. با وجود اینکه هواوی دومین گوشی ساز بزرگ دنیا محسوب می گردد، ولی حضور چندانی در بازار آمریکا ندارد. این شرکت حتی برای حضور گسترده در کشورهای بریتانیا و استرالیا هم به مشکل برخورده است و دولت استرالیا استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی برای زیرساخت های شبکه 5G را ممنوع اعلام نموده است.

دولت آمریکا همواره این ادعا را مطرح می نماید که شرکت هواوی روابط نزدیکی با دولت چین دارد. بنیان گذار این شرکت یکی از افسران ارتش آزادی بخش خلق بوده و همین باعث شده که به اعتقاد بسیاری از افراد، کمپانی هواوی یک کمپانی مستقل محسوب نمی گردد و تحت حمایت های گسترده دولت چین قرار گرفته است. رییس FBI مدتی پیش شرح داد که استفاده از تجهیزات مخابراتی شرکت هایی که روابط نزدیکی با دیگر دولت ها دارند، باعث می گردد که آن ها بدون دردسر خاصی قادر به انجام عملیات های جاسوسی باشند. در نهایت باید خاطرنشان کنیم که مقامات شرکت هواوی همواره این اتهام ها را تکذیب می نمایند.

منبع: Android Authority

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 523

به "آمریکا از دیگر کشورها می خواهد محصولات هواوی را تحریم نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از دیگر کشورها می خواهد محصولات هواوی را تحریم نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید