آیا شرایط بازار بورس پایدار شده ؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، در ادامه فرایند مثبت روزهای گذشته ، امروز نیز شاخص بورس رشد خوبی داشت

آیا شرایط بازار بورس پایدار شده ؟

به گزارش خبرنگاران به نقل تجارت نیوز ، با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در کلیت بازار افزایش یافت و باعث نزول 5 هزار واحدی شاخص کل شد اما در ادمه فرایند معاملات تقاضا در کلیت بازار و مخصوصا گروه های پالایشی و خودرویی افزایش یافت و در نهایت بازار سهام با رشد 1/3 درصدی به کار خود پایان داد.

نوسان شاخص کل بازار سهام از منفی به مثبت نشان از بازگشت اعتماد نسبی به بازار سهام دارد اما به گفته کارشناسان برای به تعادل رسیدن بازار سهام باید تا اخر هفته فرایند بازار سهام متعادل باشد و اگر تا اخر هفته شاهد فرایند خوبی باشیم می توان امیدوار بود که دیگر خبری از ریزش های سنگین شاخص کل نخواهد بود.

افزایش قیمت های جهانی، تثبیت قیمت دلار بالای کانال 25 هزار تومان و توقف فروش سهام عدالت از دلایل اصلی بازگشت تقاضا به بازار سهام بودند و از طرفی هم قیمت سهم ها به محدود جذابی رسیده است و به نظر می رسد تقاضا در این محدوده از بازار سهام خوب باشد.

هر چند ارزش معاملات خرد امروز نسبت به دیروز کاهش داشت و 9233 میلیارد تومان بود اما ثبات ارزش معاملات در محدوده 10 هزار میلیارد تومان نشانه بهبود فرایند معاملات بازار سهام دارد.

گروه خودرویی برترین گروه صنعت بازار سهام امروز بود و از شروع معاملات این هفته از بازار سهام فرایند این گروه صعودی است.

در جریان معاملات امروز گروه های خودرویی، فلزات اساسی و پتروشیمی فرایند خوبی داشتند هر چند که نماد فولاد و پتروشیمی ها در ابتدای معاملات فرایندی نزولی داشتند اما با افزایش تقاضا به رنج مثبت بازگشتند و از جمله شاخص سازان اصلی بازار سهام امروز بودند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5606

به "آیا شرایط بازار بورس پایدار شده ؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیا شرایط بازار بورس پایدار شده ؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شرایط بازار بورس پایدار شده ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید