اجرای گروه همایون پرنیا در نخستین روز جشنواره موسیقی فجر

به گزارش نوای پرنده پارسی، گروه موسیقی همایون پرنیا با اجرای 9 قطعه موسیقی در نخستین روز از جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت.

اجرای گروه همایون پرنیا در نخستین روز جشنواره موسیقی فجر

به گزارش خبرنگاران، تالار ایوان شمس عصر امروز (24 بهمن ماه) و در نخستین روز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه موسیقی همایون پرنیا بود که 9 قطعه را اجرا کرد. عشق و بهانه، بی قرار، صد ترانه، این نیز بگذرد، تنهایی، پریشانی و خواب نیلوفر از جمله قطعات اجرا شده بودند.

فاضل جمشیدی، خواننده در ابتدا در سخنانی اظهار کرد: ما بعد از 10 سال به خاطر بعضی تغییرات اجرا شده به جشنواره آمده ایم. به نظر می رسد که سال جاری نگاه جامع تری به هنر آهنگسازی و آهنگ سازان وجود دارد که اتفاق خوبی است.

او همچنین یادآور شد: قرار ما این بود با توجه به این که بعضی بلیط ها به صورت تشریفاتی در اختیار جشنواره هستند، در صورت وجود ظرفیت در سالن کسی بیرون سالن نماند.

جمشیدی همچنین از حاضرین خواست برای سلامتی محمدرضا شجریان که این روزها در بستر بیماری است، دعا نمایند.

حسین پرنیا، سرپرست گروه و آهنگساز نیز در سخنانی در میانه اجرا، اعلام نمود: جشنواره های هنری فرصت خوبی هستند برای این که مسئولین فرهنگی کشور دغدغه هنر و فکر داشته باشند. فرصت خوبی است که کارهای جدی و فکری موسیقی و خلاف آمد آن چه در طول شنیده می گردد، به گوش مردم رسانده گردد. من معتقدم این دست از جشنواره ها باید مسیری را طی نمایند که رایگان باشد و احتیاج نباشد که مردم بلیط بخرند.

او همچنین یادآور شد: سال جاری جشنواره موسیقی منسجم تر و سالم تر برگزار می گردد؛ سالم از این نظر که فرصت در اختیار تمام هنرمندان قرار گرفته است. دولت باید بگذارد هنرمندان صاحب فکر در سالن ها با مردم ارتباط بگیرند. امروز مردم بیش از هر چیزی احتیاج به زندگی دارند و ما که موسیقی می زنیم می توانیم پیغام زندگی را به آنها برسانیم.

در سرانجام این اجرا، به دلیل درخواست بعضی حاضرین قطعه گل پونه ها نیز با وجود این که خارج از جدول اعلام شده بود، اجرا شد.

جمشیدی در سرانجام از حضور مردم و هنرمندانی همچون سیما مافیا، نصرت امیری، رضا بنفشه خواه، بیژن بیژنی، رسول مرادی، داوود حیدری، کامران کوهستانی، غلامرضا جابر انصاری و پوران وفادار تشکر کرد.

اعضای گروه همایون پرنیا به توضیح زیر است: حسین پرنیا (آهنگساز، نوازنده سنتور و سرپرست گروه)، فاضل جمشیدی (آواز)، صائب کاکاوند، ساسان بازگیر (تار)، سهیل سان احمدی (بم تار) مجید یحیی نژاد (عود)، سیاوش الهی نیا (رباب)، میلاد مرادی (کمانچه)، احسان لیوانی (نی) پژمان پرنیا (تنبک و سازهای کوبه ای) و رامین ملکی (دف).

از نکات جالب توجه روز نخست جشنواره موسیقی فجر در تالار ایوان شمس این بود که دو کودک کار مقابل درب خروج و زمانی که کنسرت به سرانجام رسیده بود، قطعات موسیقی را اجرا کردند که با استقبال بعضی از حاضرین نیز روبرو شدند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 832

به "اجرای گروه همایون پرنیا در نخستین روز جشنواره موسیقی فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای گروه همایون پرنیا در نخستین روز جشنواره موسیقی فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید