ادامه اعتراضات در عراق علیه گزینه تازه برای نخست وزیری

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایسنا نوشت: همزمان با حدس درباره احتمال معرفی محمد شیاع السودانی، نماینده مجلس عراق برای تصدی پست نخست وزیری این کشور، بعضی مناطق در استان های ذی قار و بصره امروز (یکشنبه) شاهد تجمعات علیه نامزدی وی است.

ادامه اعتراضات در عراق علیه گزینه تازه برای نخست وزیری

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، رسانه های عراقی اعلام کردند که شهروندان این کشور امروز (یکشنبه) در اعتراض به احتمال نامزد شدن محمد شیاع السودانی برای تصدی پست نخست وزیری راه های اصلی در دو استان ذی قار و بصره را مسدود کردند.

به همین دلیل، یک منبع امنیتی گفت، معترضان در استان بصره جاده خور الزبیر در غرب بصره که به بنادر خور الزبیر و أم قصر و بندر نفتی منتهی می گردد را مسدود کردند.

معترضان در بصره همچنین مانع از رسیدن کارمندان به اداره هایشان شدند.

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی عراق درحال بازگشایی جاده های مسدود شده توسط معترضان به نامزدی السودانی هستند.

معترضان عراقی در ذی قار هم ضمن بسته نگه داشتن پل الزیتون در شهر ناصریه، چهارراه البهو، پل الحضارات، النصر و خیابان النهر در مرکز این شهر را نیز مسدود کردند.

به همین دلیل، محمد الغزی، عضو فراکسیون سائرون در مجلس عراق در سخنانی در این باره اظهار کرد: انتصاب السودانی به عنوان نخست وزیر با مخالفت شدید مردمی همراه است؛ چراکه وی یک چهره حزبی است و با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق تفاوتی نخواهد داشت.

وی اضافه نمود: السودانی علاوه بر این که یک شخصیت حزبی است در اداره وزارتخانه هایی که پیشتر و در دولت های قبلی ریاست آنها را برعهده داشته، پیروز عمل ننموده است.

این مقام عراقی در ادامه از برهم صالح، رئیس جمهوری کشورش خواست که به وظایف قانونیش عمل نموده و شخصی را برای تصدی پست نخست وزیری انتخاب کند که مورد پذیرش معترضان باشد.

این سومین روزی است که شهروندان عراقی علیه نامزدی احتمالی السودانی برای تصدی پست نخست وزیری کشورشان تظاهرات می نمایند و بعضی مناطق عراق آدینه و شنبه نیز شاهد تجمعات علیه نامزدی وی بود.

مخالفان کاندیداتوری السودانی معتقداند که السودانی پیش از این در مناصب مختلف دولتی حضور داشته و به همین دلیل نمی تواند نخست وزیری مستقل برای کشورشان باشد.

محافل سیاسی عراق پیشتر از توافق فراکسیون های سیاسی برای نامزدی السودانی در پُست نخست وزیری اطلاع داده بودند و استعفای وی از حزب اسلامی الدعوه و فراکسیون ائتلاف دولت قانون برآورد ها درباره احتمال معرفی وی برای تصدی پست نخست وزیری عراق را بیشتر نموده است.

از سوی دیگر، وزارت کشور عراق از بازداشت پنج متهم در راستای تحقیقات درباره حادثه میدان الوثبه در مرکز بغداد اطلاع داد.

پنجشنبه ویدئویی در شبکه های اجتماعی عراق منتشر شد که در آن تظاهرنمایندگان میدان الوثبة یک نوجوان عراقی را که گفته می گردد با عده ای از دیگر معترضان اختلاف و درگیری مسلحانه داشته، به شکل فجیعی به قتل می رسانند.

معترضان در میدان الوثبه پس از قتل این نوجوان جسد بی جان و برهنه او را از تیر چراغ برق به دار می آویزند.

310 310

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3324

به "ادامه اعتراضات در عراق علیه گزینه تازه برای نخست وزیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتراضات در عراق علیه گزینه تازه برای نخست وزیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید