استرالیا نیز نیروهای خود را از افغانستان خارج می نماید

به گزارش نوای پرنده پارسی، نخست وزیر استرالیا از تصمیم برای خروج نیروهای استرالیایی از افغانستان اطلاع داد.

استرالیا نیز نیروهای خود را از افغانستان خارج می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا، از تصمیم این کشور برای خروج نیرو های این کشور از افغانستان اطلاع داد.

پایگاه سیدنی مورنینگ هرالد در گزارشی اعلام نمود موریسون این تصمیم را پس از اعلام جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، برای خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان اتخاذ نموده است.

این مقام ارشد استرالیا در پیامی اعلام نمود 80 نیروی باقی مانده این کشور تا خاتمه ماه سپتامبر (مهر) از افغانستان خارج خواهند شد و اضافه کرد: در دو سال گذشته ما تعداد نظامیان خود در افغانستان را از هزار و 500 نفر به 80 نیرو کاهش دادیم. اکنون در راستای اقدامات آمریکا و متحدانش آخرین نیرو های باقی مانده ما نیز این کشور را ترک خواهند گفت.

او سپس نام 40 نفر از نیرو های استرالیایی که جان خود را در افغانستان از دست دادند خواند و گفت: این روز را به آنها تقدیم نموده و با خانوداه آن ها احساس همدردی داریم.

آمار های جهانی و آمار سازمان ملل نشان می دهد در 20 سال جنگ در افغانستان بالغ بر 100 هزار افغان جان خود را از دست داده اند.

ژنرال لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، در بروکسل اعلام نمود ماموریت نیرو های ما با شرکای افغان کامل شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، نیز در سخنان روز گذشته خود درباره خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان پیش از 20 امین سالگرد حادثه تروریستی 11 سپتامبر اطلاع داد.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی از سخنان خود گفت: زمان آن فرا رسیده تا به طولانی ترین جنگ آمریکا خاتمه دهیم. زمان آن است که نیرو های آمریکایی به کشورشان بازگردند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6704

به "استرالیا نیز نیروهای خود را از افغانستان خارج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا نیز نیروهای خود را از افغانستان خارج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید