اسنپ حامی انجمن اوتیسم ایران

به گزارش نوای پرنده پارسی، اسنپ با هدف اطلاع رسانی و مطلع سازی جامعه در خصوص اختلال اتیسم با انجمن اوتیسم ایران همکاری می نماید.

اسنپ حامی انجمن اوتیسم ایران

به گزارش خبرنگاران بنا بر اعلام اسنپ، در این همکاری با هدف فرهنگسازی و افزایش آگاهی جامعه در خصوص اختلال اوتیسم اطلاع رسانی می گردد. اوتیسم، جهانی متفاوت من شعار کمپین مشترک اسنپ و انجمن اوتیسم است. اسنپ به عنوان پلتفرم ارتباط دهنده بین مسافر و راننده همیشه دغدغه شکل گیری تعامل صحیح بین کاربرانش را دارد. از همین رو در همکاری با انجمن اوتیسم می کوشد به کمرنگ سازی و حذف سوءبرداشت های ارتباطی این جامعه یاری کند.

اوتیسم چیست؟

اوتیسم یک اختلال رشدی عصبی با علایم روان شناختی است که در سه سال اول زندگی بروز می نماید. این اختلال بر رشد طبیعی مغز، پردازش اطلاعات مغزی و در نتیجه عملکرد آن در حوزه های تعاملات اجتماعی، مهارت های ارتباطی و شناختی تاثیر می گذارد. شاخصه اصلی اوتیسم نقص در ارتباط، تعاملات اجتماعی و بروز رفتارهای کلیشه ای، علایق و فعالیت های تکراری و محدود است. در حقیقت اوتیسم بر درک افراد از جهان و تعامل با دیگران اثر می گذارد. افراد دارای اوتیسم، جهان را متفاوت از بقیه می بینند، می شنوند و حس می نمایند. نکته ای که نباید فراموش کنیم این است که اوتیسم یک بیماری نیست و درمان قطعی و دارویی نیز ندارد، اما با توانبخشی فرد دارای اوتیسم می تواند مهارت کسب نموده و زندگی مستقلی داشته باشد. اختلال اوتیسم علت واحدی ندارد و دلیل قطعی آن هم تا به امروز تعیین نشده اما پژوهشگران معتقدند که احتمالا چندین ژن و ترکیب آن با عوامل محیطی می تواند در ایجاد اوتیسم دخیل باشد.

مسائل حمل ونقل افراد دارای اوتیسم

چالش حمل ونقل برای کسانی که مبتلا به اوتیسم هستند یک مسئله اساسی است. افراد معدودی از این جامعه قادر به رانندگی هستند و در حال حاضر بسیاری از افراد مبتلا به اوتیسم برای جابه جایی و حمل ونقل به مراقبان خود وابسته هستند. بنابر اعلام خانواده های این افراد، سیستم حمل ونقل عمومی نیز به دلیل مسائل بسیار جوابگوی نیازهای آنان نیست.

به همین دلیل افزایش آگاهی عمومی و آموزش رانندگان می تواند به حل معضل حمل ونقل این افراد یاری به سزایی داشته باشد. با انجام راهکارهای ساده ای مانند کم کردن صدای محیط که شامل کم یا قطع کردن آهنگ داخل ماشین هم می گردد گام موثری در افزایش کیفیت سفرهای افراد دارای اتیسم برداشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اوتیسم می توانید به انجمن اوتیسم ایران و یا کانال های اطلاع رسانی اسنپ مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2617

به "اسنپ حامی انجمن اوتیسم ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسنپ حامی انجمن اوتیسم ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید