افشای دست داشتن فرانسه در قتل قذافی

به گزارش نوای پرنده پارسی، بعضی ایمیل های محرمانه ارسالی به وزیر خارجه اسبق آمریکا نشان می دهد که فرانسه در قتل معمر القذافی رهبر سابق لیبی دست داشته است.

افشای دست داشتن فرانسه در قتل قذافی

به گزارش فارس، بعضی ایمیل های محرمانه نشان می دهد که تمایل فرانسه برای حفظ سلطه اقتصادی بر قاره آفریقا، علت قتل سرهنگ معمر قذافی بوده است.

سه هزار ایمیل محرمانه ای که برای نخستین بار محتوای آن افشا می گردد، نشان می دهد که فرانسه در قتل قذافی دست داشته است.

روزنامه رأی الیوم به نقل از روزنامه کیا أفریقیا نوشت که کشورهای غربی از ناتو به عنوان ابزاری برای سرنگونی قذافی استفاده نموده اند.

این ایمیل ها در آوریل 2011 به هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا ارسال شده و بیانگر مقاصد غارتگرانه عجیب و غریب است.

در این نامه های الکترونیکی آمده است که طرح نظامی ناتو به فرماندهی فرانسه در لیبی، بر دستیابی به بیشترین سهم از تولیدات نفتی لیبی تأکید داشت.

در این ایمیل ها پنج هدف نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه از رهبری حمله به لیبی اینگونه عنوان شده است: دستیابی به نفت لیبی، تضمین نفوذ فرانسه در منطقه، تقویت آوازه محلی سارکوزی، تأکید بر قدرت نظامی فرانسه و ممانعت از تأثیرگذاری قذافی بر آفریقای فرانکفون (غرب آفریقا).

20 آگوست 2011 لیبی اعلام نمود که سرهنگ قذافی که از دست انقلابیون فراری شده و در خطوط لوله فاضلاب به همراه تعدادی از نگهبانان شخصی خود مخفی شده بود توسط نیروهای المجلس الوطنی الانتقالی پیدا شده و به ضرب گلوله از ناحیه ساق پا و کمر به قتل رسید حال آنکه سازمان ملل مارس 2012 در روایتی متفاوتی از لحظه دستگیری قذافی اعلام نمود که یکی از عناصر قذافی با پرتاب نارنجکی به سمت او باعث جراحت شدید او شد و پس از آن قذافی در حالیکه بشدت زخمی و شوکه شده از مخفیگاهش بیرون آمد و یکی همراهان او پرچم سفید را به نشانه تسلیم بالا برد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2782

به "افشای دست داشتن فرانسه در قتل قذافی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای دست داشتن فرانسه در قتل قذافی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید