امید فدراسیون فوتبال به تغییر حکم کی روش، CAS حکم فیفا را نقض می کند؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، فدراسیون فوتبال ایران امیدوار است تا دادگاه بین المللی ورزش حکم 200 هزار دلاری فیفا به سود کارلوس کی روش را رد کند.

امید فدراسیون فوتبال به تغییر حکم کی روش، CAS حکم فیفا را نقض می کند؟

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، ماجراهای کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال ایران با وجود اینکه او نزدیک به 18 ماه است که سرمربی تیم ملی نیست نقطه خاتمهی ندارد و این بار او با موضوع جدیدی فدراسیون را وارد چالش جدیدی کرده است.

سرمربی فعلی تیم ملی کلمبیا پس از جام جهانی 2018 روسیه قراردادی 6 ماهه با فدراسیون فوتبال ایران منعقد کرد که بر اساس آن تا خاتمه جام ملت های آسیا 2019 امارات هدایت یوزهای ایرانی را بر عهده داشت. در یکی از بندهای این قرارداد آمده بود که اگر تیم ملی پیروز به کسب عنوان سومی شود، مبلغ 200 هزار دلار به کی روش پرداخت می شود. این مبلغ پاداش در شرایطی در قرارداد آمده بود که جام ملت های آسیا دیدار رده بندی ندارد که در آن تیم های سوم و چهارم تعیین شود.

تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت ها مغلوب ژاپن شد و از دور رقابت ها کنار رفت. کی روش هم پس از مدتی کوتاه از فدراسیون و مردم ایران خداحافظی کرد و قرار شد مطالبات او پرداخت شود که این اتفاق از نگاه مسئولان فدراسیون اجرا شده است اما سرمربی پرتغالی اعتقاد دیگری دارد. او خواهان پاداش 200 هزار دلاری خود بود و پس از آنکه جواب منفی برای دریافت این پول به او داده شد، پرونده شکایتی در کمیته تعیین شرایط فیفا باز کرد تا بتواند از این طریق به پول خود برسد.

رأی کمیته تعیین شرایط فیفا دال بر این است که فدراسیون فوتبال ایران باید مبلغ 200 هزار دلار به کی روش پرداخت کند و این در حالی است که پیش از این مسئولان حقوقی فدراسیون دفاعیات خود را پس از دریافت نامه اولیه به فیفا ارائه کرده بودند و حالا حکم قطعی به سود کی روش صادر شده است. نکته جالب اینکه اواخر ماه پیش صفی الله فغان پور عزیزی مسئول امور حقوقی فدراسیون گفت: بابت قرار دریافت در جایگاه سومی جام ملت های آسیا، اصلاً پاداشی به تیم ملی فوتبال ایران پرداخت نشده است. این موضوع باب حقوقی ندارد و کی روش قطعاً در این پرونده شکست می خورد.

پس از اینکه کی روش در این پرونده شکست نخورد فدراسیون فوتبال ایران که پیش از این در اواخر اسفند 98 تقاضای گراندز رأی (ارائه دلایل صدور رأی) از کمیته تعیین شرایط فیفا کرده بود، پس از دریافت آن اعتراض خود را در موعد مقرر به دادگاه بین المللی حکمیت ورزش (CAS) ارسال خواهد کرد.

اعتراض به CAS هزینه ای نزدیک به 100 هزار دلار دارد و میانگین مدت رسیدگی به هر پرونده با توجه به تعدد پرونده ها بین 9 تا 15 ماه است. با این حساب فدراسیون فوتبال زمان کافی برای جمع آوری ادله مستدل برای ارائه به CAS را خواهد داشت و اگر بتواند رأی فیفا را تغییر دهد، هزینه اعتراض از کی روش اخذ می شود اما اگر رأی دادگاه بین المللی حکمیت ورزش هم با کمیته تعیین شرایط فیفا یکسان بود، فدراسیون فوتبال برای پاداشی که دریافت نکرده باید 200 هزار دلار به سرمربی پیشین تیم ملی پرداخت کند و هزینه دادرسی در CAS هم روی ضررهای مالی فدراسیون اضافه می شود.

4048/

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4508

به "امید فدراسیون فوتبال به تغییر حکم کی روش، CAS حکم فیفا را نقض می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید فدراسیون فوتبال به تغییر حکم کی روش، CAS حکم فیفا را نقض می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید