اوجاقی: به خاطر نگاه ملی در لیگ برتر ووشو مربیگری نمی کنم، حضور در لیگ نقشه راه بازیکنان خواهد بود

به گزارش نوای پرنده پارسی، سرپرست نایب رئیسی فدراسیون ووشو تأکید کرد، در فصل پیش روی مسابقات لیگ ووشو به خاطر نگاه ملی مربیگری نمی کند.

اوجاقی: به خاطر نگاه ملی در لیگ برتر ووشو مربیگری نمی کنم، حضور در لیگ نقشه راه بازیکنان خواهد بود

حسین اوجاقی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره برگزاری رقابت های لیگ برتر ووشو گفت: تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا لیگ برتر ووشو را با هدف قرار دریافت بچه ها در شرایط تمرینی برگزار کنیم. به خاطر بحث کرونا در یک سال گذشته هیچ مسابقه ای برگزار نشده است. باید بپذیریم مسابقه است که به قهرمانان انگیزه تمرین می دهد. با این هدف که بچه ها برای تمرین انگیزه داشته باشند و سطح فنی خود را بالا ببرند، جهت برگزاری لیگ برتر ووشو در حال برنامه ریزی هستیم.

وی شرح داد: قرار است با رعایت پروتکل های بهداشتی تصویب شده لیگ برتر ووشو را برگزار کنیم. مسابقات به صورت متمرکز در چند روز برگزار خواهد شد و تیم ها پس از تست کرونا قرنطینه خواهند شد. در حال حاضر هشت تیم برای حضور در لیگ برتر مردان اعلام آمادگی کرده اند. با توجه به شرایط قرنطینه احتمال دارد مسابقات را گروهی برگزار کنیم، اما هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است. باید به جز بحث فنی، تدابیری اندیشیده شود که شرایط برگزاری سهولت بیشتری داشته باشد و با وجود رعایت پروتکل ها و تست کرونا باز هم ریسک را پایین بیاوریم تا هم اهداف فنی تحقق پیدا کند و هم شرایط ایمنی رعایت شود.

سرپرست نایب رئیسی فدراسیون ووشو درباره حضور ملی پوشان ووشو در لیگ خاطر نشان کرد: ظاهراً چند باشگاه با ملی پوشان قرارداد بسته اند. قطعاً حضور نفرات ملی پوش در لیگ به نفع خودشان و ووشوست. ملی پوشان با حضور در لیگ تمرینات خوبی انجام می دهند و آمادگی شان را در شرایط نسبی قرار می دهند. مسابقه برای ورزشکاران مانند نقش راه است و نقاط ضعف و قوت آنها را مشخص می کند تا برای رویدادهای معتبر برنامه ریزی بهتری داشته باشند. لیگ دید خوبی به فدراسیون، مربیان و ورزشکاران خواهد داد تا برنامه ریزی بهتری داشته باشند.

اوجاقی درباره اینکه در لیگ امسال نیز هدایت تیم پارس جنوبی را برعهده خواهد داشت، گفت: در لیگ امسال مربیگری نخواهم کرد و این کار به خاطر این است که حرف و حدیثی وجود نداشته باشد. رضاییان مدیرعامل محترم پارس جنوبی در سالیان گذشته دوست داشت این باشگاه در لیگ ووشو حضور داشته باشد تا حمایتی از فدراسیون و ورزشکاران داشته باشد و اصلاً دنبال این نبود که با چنگ و دندان فقط قهرمان شویم. من نیز با وجود مربیگری در لیگ بیشتر از قهرمانی تیم به دنبال زیرنظر داشتن ورزشکاران بودم تا با مشخص شدن عیار و سطح لیگ های مختلف برنامه ریزی بهتری برای تیم ملی داشته باشم.

سرمربی تیم ملی ووشو همچنین یادآور شد: تیم پارس جنوبی در بیشتر سال ها قهرمان بود و فقط در سال 97 نتوانست به این عنوان دست پیدا کند. با این وجود با توجه به دیدگاهی که داشتم این موضوع را پذیرفتم و حتی به تیم قهرمان تبریک گفتم و هیچ اعتراضی نیز نداشتم. البته به تیم پارس تعصب داشتم، اما بالاتر از تیم به ووشو و فدراسیون تعصب داشتم. در زمان مربیگری در لیگ نگاه ملی به لیگ داشتم و در حال حاضر نیز شرایط همینطور است و حتی اگر بخواهم در هر تیمی حضور داشته باشم شرایط مهیا خواهد شد. از لحاظ قوانین نیز مسئله ای برای مربیگری در لیگ ندارم، اما حتی با وجود منفعت مالی صلاح می دانم نگاه کلی تر و ملی داشته باشم.

وی درباره حضور تیم پارس جنوبی در لیگ ووشو هم به خبرنگاران گفت: پارس جنوبی در لیگ حضور خواهد داشت، اما به دلیل تغییر قوانین، مقررات و دستورالعمل های صنعت نفت و کاهش بودجه با قدرت محدود در لیگ حاضر خواهد بود. به خاطر همین دلایل این باشگاه به برخی قهرمانان خود اجازه داد با تیم های دیگر قرارداد ببندند.

اوجاقی در سرانجام در مورد شرایط محسن محمد سیفی شرح داد: با سیفی درباره حضور در لیگ صحبت نکردم، اما می دانم دانشگاه آزاد به دنبال این بازیکن بوده است. پاس ناجا، دانشگاه آزاد و مقاومت نیز به دنبال بچه های تالوی پارس جنوبی هستند و پارس جنوبی نیز مسئله ای با جدایی آنها نداشته است. از رضاییان خواهش کردم به بچه ها اجازه جدایی از باشگاه را بدهد و بیشتر هدف مان با توجه به نگاه ملی، رضایت ورزشکاران و تأمین منافع مالی آنها بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5900

به "اوجاقی: به خاطر نگاه ملی در لیگ برتر ووشو مربیگری نمی کنم، حضور در لیگ نقشه راه بازیکنان خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوجاقی: به خاطر نگاه ملی در لیگ برتر ووشو مربیگری نمی کنم، حضور در لیگ نقشه راه بازیکنان خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید