اوضاع نامناسب بهداشتی در استان القطیف عربستان؛ محرومیت بیماران از درمان

به گزارش نوای پرنده پارسی، به بهانه مبارزه با شیوع ویروس کرونا در استان شیعه نشین القطیف از حدود سه روز پیش بدون وجود هیچ کادر پزشکی که مفید بودن قرنطینه شدن این استان را تضمین کند، نیروهای امنیتی سعودی حلقه امنیتی در اطراف این استان را تنگ تر کرده اند.

اوضاع نامناسب بهداشتی در استان القطیف عربستان؛ محرومیت بیماران از درمان

به گزارش خبرنگاران، سایت العهد لبنان به نقل از اطلاعات درز یافته گزارش داد، محاصره اعمال شده به بهانه قرنطینه کردن این استان منجر شده ده ها فرد مبتلا به بیماری های مزمن در القطیف به دلیل نبود بیمارستان های تخصصی از درمان بیماری های روده بزرگ، نارسایی کلیوی، سرطان و غیره محروم شوند؛ مساله ای که منجر شده آنها ناگزیر شوند به خارج از القطیف بروند و این شرایط سلامتی آنها را بیشتر به خطر می اندازد.

فواد ابراهیم، فعال مخالف سعودی گفت، اوضاع بهداشتی ده ها بیمار در القطیف به دلیل نبود بیمارستان هایی مناسب برای درمان بیماران قلبی، کلیوی، سرطان و غیره بدتر شده است. چنین بیمارستان هایی در الخُبر و الدمام وجود ندارند.

وی این سوال را بیان کرد: چه کسی به این شرایط رسیدگی می کند آیا سیستم نادانی مثل سیستم سعودی به چنین مسائلی توجه می کند؟ اما فشارها را باید افزایش دهیم، زیرا سکوت یعنی مرگ.

دولت عربستان مدعی قرنطینه کردن القطیف شده اما تدابیر و اقداماتش متناسب با هیچ یک از معیارها و اصول جهانی قرنطینه نیست که در بقیه کشورهای شاهد ویروس کرونا اجرایی شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی طولانی به شرایط بهداشت در القطیف به خصوص بعد از تبلیغات نظام سعودی درباره ثبت مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور پرداخت.

به گزارش این خبرگزاری، ساکنان سخنرانی های دینی را از طریق اینترنت دنبال می کنند. خانواده ها نیز حجم بالایی از کالاها را از سوپرمارکت ها خریداری کرده اند و مردم در تکاپو برای خریدن ماسک و دستکش یکبار مصرف هستند.

به طور کلی ساکنان منطقه القطیف به این محدودیت های جدید که علیه این منطقه غنی از نفت اعمال شده، عادت کرده اند. در حال حاضر تنها این منطقه به بهانه شیوع کرونا تحت قرنطینه قرار گرفته است.

حسینیه ها نیز که محل تجمع شیعیان در مناسبت های مختلف دینی هستند روز دوشنبه همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (ع) شاهد حضور مردم نبودند و روحانیون سخنرانی هایشان را در اینترنت منتشر می کنند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3979

به "اوضاع نامناسب بهداشتی در استان القطیف عربستان؛ محرومیت بیماران از درمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوضاع نامناسب بهداشتی در استان القطیف عربستان؛ محرومیت بیماران از درمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید