ایران قیمت نفت خود در بازار آسیا را کاهش داد

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایران قیمت رسمی نفت خام سبک خود برای ماه آوریل در بازار آسیا را یک دلار و 20 سنت بالاتر از شاخص نفتی عمان، دوبی تعیین نموده که 60 سنت نسبت به ماه قبل کاهش نشان می دهد.

ایران قیمت نفت خود در بازار آسیا را کاهش داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک منبع مطلع صنعتی گفت، ایران قیمت رسمی نفت خام سبک خود برای ماه آوریل در بازار آسیا را یک دلار و 20 سنت بالاتر از شاخص نفتی عمان، دوبی مشخص نموده که 60 سنت نسبت به ماه قبل کاهش نشان می دهد.

شرکت ملی نفت ایران همچنین قیمت 3 نوع دیگر نفت خود برای عرضه در بازار نفت آسیا را کاهش داده است. ایران بیشترین تخفیف را قیمت رسمی نفت سنگین و نفت فروزان خود در مقایسه با نفت رقیب خود یعنی عرب مدیون عربستان قائل شده است. ایران در کوشش است تا سهم بالای خود از بازار نفت آسیا را حفظ کند.

قیمت رسمی نفت سبک ایران برای عرضه در ماه آوریل به بازار آسیا تنها 10 سنت بالاتر از نفت عرب لایت مشخص شده که کمترین تفاضل قیمت از سال 2012 تاکنون است.

کاهش قیمت های ایران موجب شده تا توجه خریداران بزرگ در چین و هند به سمت ایران جلب گردد.

در ماه ژانویه جهش قابل توجه خرید نفت چین از ایران موجب شد که میزان کل صادرات نفت این کشور به آسیا به بالاترین رقم در طی 3 ماه گذشته برسد.

ایران همچنین به هند پیشنهاد نموده که در صورت افزایش خرید نفت از تهران، نفت را به صورت رایگان برای این کشور حمل کند.

204

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3114

به "ایران قیمت نفت خود در بازار آسیا را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران قیمت نفت خود در بازار آسیا را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید