برای حفظ باغ های کن کوشش می کنیم

به گزارش نوای پرنده پارسی، سال هاست رسیدگی به مشکل باغ های محله کن و به نتیجه رساندن طرح های تفصیلی برای احیا و حفظ آنها در کنار توجه به بافت فرسوده و رونق گردشگری در این محله تاریخی یکی از مهم ترین گزینه هایی است که روی میز مدیران شهرداری منطقه 5 گرفته است.

برای حفظ باغ های کن کوشش می کنیم

دومین جشنواره توت کن می تواند خیرمقدمی به شهردار باشد که اهالی امیدوارند نگاه ویژه ای به این محله داشته باشد و طرح های ناتمام توسعه و احیای کن را به خاتمه برساند.همچنان که فریدون حیدری شهردار جدید منطقه 5 خود در حاشیه برگزاری دومین جشنواره توت بر این نکته تأکید می نماید و می گوید: برای من خیلی ارزشمند است که در خدمت اهالی کن هستم و با مردم آشنا شدم. چنین برنامه هایی باید بیشتر و در قالب بزرگ تری برگزار گردد و مردم پرشورتر حضور داشته باشند. همه کن را می شناسند و من هم از کودکی کن را می شناسم و وصف میوه های کن را همه شنیده اند. باغ های کن مثل هدیه ای است که اگر قدرش را ندانیم از دست می رود. امیدوارم باغ ها همچنان زنده و پابرجا بماند و برای مردم خیر و برکت داشته باشد و اینجا به محل گردشگری تبدیل گردد.

او در ادامه می گوید: برگزاری چنین جشنواره هایی قطعاً در توسعه باغداری و حفظ آن بی تأثیر نخواهد بود ولی این به تنهایی کافی نیست و مستلزم انجام کارهای دیگری است. برای اینکه شهرداری از نظر مالی بتواند یاری بیشتری به این محله کند، مصوبه ای در رابطه با محدوده کن تنظیم شده است که تا حدی خواسته های مردم را برآورده می نماید. مسلماً این تصمیم گیری ها باید به گونه ای باشد که به اقتصاد محله یاری کند و موجب حفظ باغ ها گردد و مردم و مخصوصاً مالکان باغ ها از آن بهره مند شوند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1516

به "برای حفظ باغ های کن کوشش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای حفظ باغ های کن کوشش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید