بیوه سیاه در شهرستان مُهر دیده شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، براساس بعضی گزارش های مردمی، رد پای بیوه سیاه در شهرستان مُهر از شهرستان های جنوبی استان فارس دیده شده و حتی یکی از اهالی این شهرستان براثر گزش این حشره کشنده، تا پای مرگ رفته است!

بیوه سیاه در شهرستان مُهر دیده شد

به گزارش، چندی پیش یکی از اهالی روستای نورآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان مهر پس از استحمام، توسط حشره ای که گفته می گردد در حوله این فرد بوده مورد گزش قرار گرفته و برای مداوا به یکی از بیمارستان های شیراز منتقل شده و از مرگ نجات یافته است.

پزشکان در این خصوص گفته بودند احتمالاً توسط نوعی رُتیل سمی عامل گزیش بوده، اما با توجه به مشاهدات عینی شهروندان مناطق جنوبی کشور، به نظر می رسد حشره ای که عامل مسمومیت آن مصدوم شده بود، بیوه سیاه بوده است.

بیوه سیاه، از رسته عنکبوتیان بوده و حشره شناسان سم او را از خطرناکترین سموم می دانند به طوریکه براساس تحقیقات علمی زهرش 15 برابر مرگبارتر از زهر مار زنگی است و حالا نشانه هایی از حضور این حشره خطرناک، در یکی از گرمترین نقاط فارس زبان به زبان بین اهالی می گردد.

اگرچه وجود این حشره خطرناک، در نقاطی از هرمزگان و خوزستان هم پیش از این گزارش شده بود.

عنکبوت بیوه سیاه از معروف ترین عنکبوت های سمی است که گونه های مختلف آن در سراسر دنیا، به ویژه آسیای میانه و منطقه مدیترانه زندگی می نماید. از نکات مشهور در مورد این عنکبوت، کشتن جُفت توسط عنکبوت ماده و بعد از جفتگیری است.

بیوه سیاه، حشره ای به رنگ مشکی براق است که روی شکم خود علامتی شبیه به ساعت شنی و به رنگ نارنجی متمایل به قرمز دارد و بیشتر در توده های چوب، کنده های درخت، توده های خاکروبه، نقاط تاریک و زوایای انبارها، میان شاخه و برگ درختان در باغ های میوه و درون دیوار های سنگی و زیر صخره ها زندگی می نماید.

این حشره در محل زندگی انسان بیشتر نقاط تاریک و زوایای پنهان را برای زندگی انتخاب می نماید که گرم و دور از دسترس و تاریک باشد و اگر احساس خطر نموده یا ناگهانی لمس گردد، نیش می زند.

با توجه به اینکه اینگونه عنکبوت سمی بومی ایران نیست، به نظر می رسد به وسیله محموله های باری وارد جنوب کشور شده باشد.

وجود این حشره در مناطق جنوبی استان فارس و خصوصا شهرستان مُهر از سوی هیچ مرجع و دستگاه رسمی تایید یا تکذیب نشده است.

منبع: ایسنا

رد پای بیوه سیاه در مُهر

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1552

به "بیوه سیاه در شهرستان مُهر دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوه سیاه در شهرستان مُهر دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید