تاسک: اتحادیه اروپا نگران تنش های موجود در خلیج فارس است

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت این نهاد ترجیح می دهد در قبال تنش میان ایران و آمریکا دخالت نکند اما از این بابت نگران است.

تاسک: اتحادیه اروپا نگران تنش های موجود در خلیج فارس است

به گزارش گروه بین المللی خبرنگاران، دونالد تاسک رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت رهبران اتحادیه اروپا نسبت به تنش میان ایران و آمریکا در خلیج فارس بسیار نگران است اما دلیلی برای مداخله نمی بینند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، تاسک روز جمعه در کنفرانسی خبری گفت: فکر می کنم گاهی بهتر است مداخله ای صورت نگیرد.

وی افزود: محرک بزرگترین مسائل در تاریخ ما همواره با بیش فعال بودن در یک سیاست بوده نه انفعال زیاد.

او اظهار داشت: البته به طور دقیق وضعیت را دنبال می کنیم و از تغییرات در منطقه خلیج فارس بسیار نگران هستیم اما عملاً دلیلی برای آماده کردن یک بیانیه در این زمینه نیافتیم. فکر می کنم موضع ما بسیار منطقی است.

پیش تر نیز با خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران، پنج کشور اروپایی امضا کننده این توافق با وجود اعلام ادامه تبادل تجاری از طریق کانال های ویژه، عملاً پای خود را از تقابل بین دو کشور بیرون کشیدند.

تنگه راهبردی هرمز با حمله به چند نفتکش و کشتی تجاری این منطقه دچار تنش امنیتی شده است. مقامات آمریکایی و سعودی بدون ارائه سند تلاش می کنند ایران را مقصر این حملات جلوه دهند اما تهران این اتهامات را قاطعانه رد کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در پاسخ به انهدام یک فروند پهپاد در حال جاسوسی این کشور در حریم هوایی ایران مدعی شد دستور عملیات نظامی علیه ایران را صادر کرده اما پس از آن که متوجه شده در طی این عملیات ممکن است 150 نفر کشته شوند، آن را لغو کرده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1493

به "تاسک: اتحادیه اروپا نگران تنش های موجود در خلیج فارس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسک: اتحادیه اروپا نگران تنش های موجود در خلیج فارس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید