تاکید سازمان ملل بر لزوم شفافیت در انتخابات عراق

به گزارش نوای پرنده پارسی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در گزارشش به شورای امنیت از عراقی ها خواست در انتخابات پارلمانی به عنصر شفافیت پایبند باشند.

تاکید سازمان ملل بر لزوم شفافیت در انتخابات عراق

روزنامه الحره نوشت، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در گزارش خود پیرامون انتخابات مجلسی این کشور گفت، شفافیت باید حاکم باشد.

پیشتر دولت عراق با مشورت کمیساریای عالی انتخابات موعد جدیدی برای انتخابات مجلسی مشخص کرد و قرار است این انتخابات به جای موعد اولیه خود یا همان ششم ژوئن با تاخیر چهار ماهه، دهم اکتبر برگزار گردد.

در حالی که مجلس لایحه تأمین اقتصادی را تصویب کرد هنوز قانون دیوان عالی فدرال را تصویب نکرده است که نتایج انتخابات را تأیید می نماید.

پلاسخارت در شورای امنیت خاطرنشان کرد، نمی توان بیش از این تاخیر را پذیرفت و از همه طرف ها خواست فورا برای برگزاری انتخابات اقدام نمایند.

وی اضافه نمود، برای اعتماد به انتخابات باید نظریه ها و اتهامات بی اساس را کنار گذاشت و پرسش و پاسخ را جایگزین ایجاد رعب و وحشت کرد. باید احزاب، نامزدها و رسانه ها در فضای آزاد و امن کار نمایند.

پلاسخارت گفت، انتخابات تحت رهبری عراق برگزار خواهد شد و همواره متعلق به عراقی هاست. سازمان ملل از هیچ طرفی جانبداری نمی نماید.، ایسنا

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6296

به "تاکید سازمان ملل بر لزوم شفافیت در انتخابات عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید سازمان ملل بر لزوم شفافیت در انتخابات عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید