ترامپ غایب نشست آسه آن؛ توافق تجارت آزاد در دستورکار

به گزارش نوای پرنده پارسی، رهبران کشورهای در حال توسعه اقتصادی جنوب شرقی آسیا و دیگر کشورهای منطقه ای امروز (یکشنبه) در نشست آ.سه.آن در تایلند حضور دارند اما رئیس جمهوری آمریکا غایب این نشست است.

ترامپ غایب نشست آسه آن؛ توافق تجارت آزاد در دستورکار

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پرایوث چان اوچا، نخست وزیر تایلند در جمع شرکت کنندگان در نشست مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا یا همان آ.سه.آن گفت، این گروه به دنبال دستیابی به توافقی اولیه درباره شراکت اقتصادی جامع منطقه ای با حضور 16 کشور است که قریب به یک سوم از کل تجارت جهانی را در اختیار دارند.

وی ادامه داد، هدف از این نشست دستیابی به توافق نهایی تا سال آینده میلادی است. آ.سه.آن همچنین امیدوار است که با چین به مرام نامه ای درباره آب های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی دست پیدا کند.

ترامپ به جای آنکه خودش در این نشست حضور داشته باشد، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا را می فرستد. سال گذشته نیز مایک پنس، معاونش را به این نشست فرستاد اما امسال، هم ترامپ و هم معاونش درگیر مبارزات انتخاباتی هستند.

لی کچیانگ، نخست وزیر چین به رهبران در این نشست گفت، پکن به نقش محوری این مجمع در منطقه پایبند است. وی ادامه داد: با توجه به پیچیدگی و بغرنج بودن اوضاع در سطح بین الملل و منطقه، همکاری ما بر اساس ساختاری باثبات و حرکت به سوی یک اقدام مثبت، ایجاد شده است. این برای منطقه و تمامی طرف های دخیل خوب است و به نفع آن هاست. ما از ثبات در منطقه حمایت می کنیم چون می توانیم با بی ثباتی ها در جهان و منطقه مقابله کنیم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2966

به "ترامپ غایب نشست آسه آن؛ توافق تجارت آزاد در دستورکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ غایب نشست آسه آن؛ توافق تجارت آزاد در دستورکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید