تمرکز ذهنی کلید کسب سهمیه المپیک است

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی در نشست با تیم های اعزامی به مسابقات مرحله نهایی انتخابی المپیک توکیو که امروز (یکشنبه) برگزار شد، گفت: تفاوت های جدی بین والیبال سالنی و ساحلی وجود دارد و در سال های اخیر تلاش زیادی برای رشد و توسعه والیبال ساحلی در کشور اجرا شده است.

تمرکز ذهنی کلید کسب سهمیه المپیک است

وی با یادآوری اینکه والیبالیست ها از گذشته بلاتکلیف بودند که در سالنی بازی کنند یا ساحلی، گفت: با توجه به اینکه در سال های گذشته چرخه اقتصادی در ساحلی ضعیف تر از سالنی بوده است، بازیکنان بیشتر انگیزه برای والیبال سالنی داشتند.

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه بلاتکلیفی بازیکنان در انتخاب سالنی یا ساحلی یکی از موانع رشد والیبال ساحلی در سال های اخیر بوده است، شرح داد: در سال های اخیر شرایط خوبی در ساحلی ایجاد شده است و امیدوارم به جایی برسیم که ساحلی بازان دیگر رغبتی برای حضور در والیبال سالنی نداشته باشند.

داورزنی اضافه نمود: یقین دارم که بازیکنان تیم های ملی والیبال ساحلی کشورمان اراده کسب سهمیه المپیک را دارند و کلید دست یابی به این هدف مهم، ایجاد تمرکز ذهنی است. بازیکنان ایران هیچ چیزی از بازیکنان شرق آسیا کم ندارند.

وی تاکید کرد: هیچ چیزی به اندازه انگیزه درونی بازیکنان برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات پیش رو مهم نیست. ساحلی ایران بعد از حدود 60 سال از حضور این رشته ورزشی در المپیک در تلاش برای کسب سهمیه است و نبود تمرکز تنها مشکل در این جهت مهم است.

رئیس فدراسیون والیبال با یادآوری اهمیت صدم ثانیه ها در این رشته ورزشی، گفت: ملی پوشان ایران در مسابقات پیش رو باید با دو برابر تمرکز ممکن به میدان بفرایند. خوشختانه بر اساس گزارش ها، بازیکنان تمرینات خوبی در اردوها و لیگ برتر ساحلی داشتند و به آمادگی لازم دست یافتند.

وی خطاب به ملی پوشان ساحلی گفت: در چند روز باقی مانده تا شروع مسابقات، در ذهن خود با حریفان مسابقه دهید تا با تمرکز کامل برابر آنان قرار گیرید. طبیعی است که همه تیم های شرکت کننده در مسابقات انتخابی المپیک شناخت کاملی از حریفان خود داشته باشند، اما شرایط ذهنی مناسب بازیکنان، شرایط مسابقات را نیز تغییر خواهد داد. بنابراین شرایط ذهنی مناسب کلید کسب سهمیه المپیک توکیو است.

سرپرست کمیته ساحلی فدراسیون والیبال نیز در این نشست گزارشی از فرایند آماده سازی تیم های اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک در شرایط سخت کرونایی ایران و جهان ارائه کرد و گفت: بازیکنان سه مرحله اردوی آماده سازی داشتند و حضور در شش هفته لیگ برتر ساحلی نیز برای آماده سازی آن ها بسیار مهم بوده است.

توفیق کابلی تاکید کرد: ملی پوشان اعزامی به بیش از 70 درصد آمادگی دست یافتند و انشاالله تا شروع مسابقات نیز به شرایط ایده آل برای شرکت در رقابت ها دست خواهند یافت.

دبیرکل فدراسیون والیبال نیز در انتها این نشست گفت: بازیکنان اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک در این مدت تلاش بسیار زیادی برای آماده سازی داشتند و امیدوارم در رقابت ها نیز با تمام توان خود به میدان بفرایند.

مهندس سیدمیلاد تقوی خطاب به ملی پوشان اعزامی گفت: شاید در طول مدت ورزش حرفه ای خود دیگر فرصت مناسبی همانند این رقابت ها برای کسب سهمیه و افتخارآفرینی برای کشور نداشته باشید، پس تلاش کنید که از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

کامران ذوفی دبیر کمیته ساحلی، آق محمد سلاق سرمربی تیم های ملی والیبال ساحلی، آرش وکیلی، بهمن سالمی، عبدالحامد میرزاعلی و رحمان رئوفی بازیکنان این تیم ها از دیگر شرکت کنندگان در این نشست بودند.

بازیکنان تیم های ملی والیبال ساحلی کشورمان صبح امروز نیز نشستی با رئیس کمیته پزشکی فدراسیون داشتند و دکتر مهدی ابارشی در این نشست شرحاتی درباره تغذیه بازیکنان در تایلند و راهکارهای مسابقه در شرایط آب و هوای گرم تایلند ارائه کرد. یادآوری فهرست مواد ممنوعه نیروزا (دوپینگ) از دیگر محورهای این نشست بود.

مرحله نهایی مسابقات والیبال ساحلی انتخابی المپیک از چهارم تا ششم تیرماه به میزبانی شهر ناخون پاتوم تایلند برگزار می شود و کنندگان ایران عصر امروز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) راهی بانکوک خواهند شد.

در این رقابت ها هشت کشور تایلند (میزبان)، چین، ایران، اندونزی، نیوزیلند، عمان، قطر و استرالیا (قهرمان مرحله نیمه نهایی) شرکت دارند.

پس از قهرمانی استرالیا در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها و مسجل شدن حضور این کشور در مسابقات مرحله نهایی، سیدبندی مسابقات دوباره منتشر شد و تیم های ملی والیبال ساحلی ایران با سه هزار و 500 امتیاز در سید سوم بعد از چین و استرالیا قرار گرفتند. کنندگان نیوزیلند، تایلند، عمان، قطر و اندونزی نیز در جایگاه های چهارم تا هشتم جای گرفتند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7066

به "تمرکز ذهنی کلید کسب سهمیه المپیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز ذهنی کلید کسب سهمیه المپیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید