حاجی میرزایی: آموزش وپرورش از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی مراقبت می کند

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر آموزش وپرورش در پیامی اعلام کرد: آموزش و پرورش با اجرای برنامه های آموزشی، ترویجی و مراقبتی، از دانش آموزان در برابر اعتیاد، آسیب های اجتماعی و رفتار های پرخطر، مراقبت می کند.

حاجی میرزایی: آموزش وپرورش از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی مراقبت می کند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی در این پیام با بیان اینکه رسالت ما برای محافظت از بچه ها و نوجوانان و آماده ساختن ایشان برای مواجهه مؤثر با اعتیاد، آسیب های اجتماعی و رفتار های پرخطر، به مجموعه ای از اقدامات یکپارچه نیازمند است، اظهار کرد: از یک سو باید بتوانیم از طریق فعالیت های متنوع آموزشی و ترویجی، دانش و آگاهی ایشان را برای شناخت خطرات و مواجهه مؤثر با آن ها، ارتقا دهیم و از سوی دیگر زمینه ها و عوامل مخاطره آمیزی که سلامت روانی- اجتماعی آنان را تهدید می کند، بشناسیم و کنترل کنیم.

متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

به نام خدا

ششمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس کشور را در حالی برگزار می کنیم که عوامل و زمینه های نوپدیدی همچون شیوع بیماری کرونا، موجب تشدید نگرانی ها درباره شرایط سلامت روانی - اجتماعی بچه ها و نوجوانان شده است. بچه ها و نوجوانان در دنیای معاصر، به دلیل گسترش عوامل مخاطره آمیز، بیش از هر زمان دیگری، در معرض آسیب های اجتماعی و رفتار های پرخطر هستند که مسئولیت محافظت از ایشان را در برابر این مخاطرات دوچندان می سازد.

رسالت ما برای محافظت از بچه ها و نوجوانان و آماده ساختن ایشان برای مواجهه مؤثر با اعتیاد، آسیب های اجتماعی و رفتار های پرخطر، به مجموعه ای از اقدامات یکپارچه نیازمند است. از یک سو باید بتوانیم از طریق فعالیت های متنوع آموزشی و ترویجی، دانش و آگاهی ایشان را برای شناخت خطرات و مواجهه مؤثر با آن ها، ارتقا دهیم و از سوی دیگر زمینه ها و عوامل مخاطره آمیزی که سلامت روانی- اجتماعی آنان را تهدید می کند، بشناسیم و کنترل کنیم.

وزارت آموزش وپرورش با اعتقاد به رسالت بزرگی که در این زمینه به دوش دارد، همواره تلاش می کند با استفاده از ظرفیت های درون سازمانی و بهره گیری از حمایت و همکاری خانواده ها، سازمان و رسانه ها از طریق طراحی و اجرای برنامه های گوناگون آموزشی، ترویجی و مراقبتی، از دانش آموزان در برابر اعتیاد، آسیب های اجتماعی و رفتار های پرخطر، مراقبت کند.

در سال تحصیلی 1400-1399، باوجود شرایط ناشی از بیماری کرونا، اجرای فعالیت های پیشگیرانه در مدارس کشور با موضوع شبکه (شاد) ادامه دارد و تا به امروز چهار دوره گسترده آموزشی مجازی و پر حضوری در زمینه های غربالگری، توانمندسازی، درمان و مددکاری اجتماعی برای کارکنان آموزش وپرورش برگزارشده است. علاوه براین برنامه توانمندسازی و آموزش مهارت های خود مراقبتی در 4 هزار مدرسه کشور، اجرای برنامه (کانون یاریگران زندگی) در 30 هزار مدرسه، اجرای بخش مأموریت های روانی - اجتماعی برنامه (نماد) در تمامی مدارس کشور، اجرای فعالیت های ترویجی، ازجمله جشنواره نوجوان سالم و هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی، از دیگر برنامه هایی است که اجرای آن ها در مدارس کشور آغازشده یا در دست اجرا است.

ششمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی، فرصتی است تا با مرور و تحلیل وضع موجود، مدارس، خانواده ها، نهاد ها و رسانه ها، همچون کانون یاریگران زندگی پیمان ببندیم که برای پیشگیری از اعتیاد، آسیب های اجتماعی و رفتار های پرخطر بین بچه ها و نوجوانان، با یکدیگر همکاری کنیم و در این جهاد بزرگ برای محافظت از بچه ها و نوجوانان، در کنار هم باشیم.

در این فرصت از همکاری های سازنده خانواده ها و تلاش ها و زحمات تمامی همکارانم در سراسر کشور، به ویژه معاونان و مربیان پرورشی، معلمان و مشاوران، همچنین حمایت های ارزنده ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور و سازمان برنامه وبودجه کشور در زمینه حمایت از برنامه های وزارت آموزش وپرورش در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بین دانش آموزان، تشکر و قدردانی می نمایم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5591

به "حاجی میرزایی: آموزش وپرورش از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی مراقبت می کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "حاجی میرزایی: آموزش وپرورش از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی مراقبت می کند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی میرزایی: آموزش وپرورش از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی مراقبت می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید