خبرنگاران استاد دانشگاه: ارتباط مجازی با دانشجویان سهم من در مبارزه با کروناست

به گزارش نوای پرنده پارسی، مشهد- خبرنگاران- استاد ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ادامه ارتباط مجازی با دانشجویان سهم من در مبارزه با کروناست.

خبرنگاران استاد دانشگاه: ارتباط مجازی با دانشجویان سهم من در مبارزه با کروناست

دکتر مجید میرزا وزیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: اصرار بر ارتباط مجازی با شاگردان و دانشجویان صرفاً برای آموزشِ نکاتی که در کتاب ها نیز یافت می شود نیست بلکه به دلیل آموزش، مطلعی بخشی و روشن سازی این حقیقت است که رودخانه زندگی جریان دارد و اتحاد و استقامت همگی ما در برابر اهریمن پنهان، راز حفظ حیات در این کره خاکی است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، مطلعی بخشی برای اتحاد در برابر شیوع بیماری و استقامت به منظور بالا بردن ایمنی کلی اجتماع، صرفاً در صورتی محقق می شود که شاگردان، پیغام های هر روزه استادان را بشنوند و از دیدگاه لحظه به لحظه آنها در تبیین امید و تحقق آرزوی پیروزی مطلع باشند.

مسوول ایجاد دبیرخانه ترویج علم در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شیوع ویروس کرونا در کنار همه سوگمندیها و آلامی که به همراه خود داشته است این مزیت را نیز داشت که ما خود را باز یابیم و قدر اتفاقات ساده زندگی خود را بدانیم. دوگانگی های مخرب شکل گرفته بین معلمان و شاگردان را به وحدت تبدیل کنیم و دیوارهای ذهنی بین آدم ها را برداشته و بیش از پیش دل ها را به یکدیگر نزدیک کنیم تا به معجزه عشق ایمان آوریم.

میرزا وزیری اضافه نمود: تغییرات لحظه ایِ شیوه تأثیرگذاریِ بیماری بر جامعه، موجب می شود که هر لحظه شاگردان این سؤال را از خود بپرسد که اکنون معلم من در برابر این خبر، شایعه و رخداد چه نگاهی دارد و آن را چه گونه تحلیل می نماید، نباید فراموش کرد که دانشجویان، حتی بیش از خانواده، از استادان خود متأثر می گردند و گاه جمله ای کوتاه، رفتاری خُرد و نگاهی خردمندانه به یک ماجرا، می تواند بر کل جهت زندگی آنها تأثیرگذار باشد زیرا معلم سوزن بان جهت حرکت شاگردانش است و تنظیم نقطه تلاقی خطوط برای معین منحنی زندگی آنها بسیار ظریف و پر اهمیت است.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا به حقیقتی غیرقابل انکار تبدیل شده و اکنون، در این کره خاکی، کمتر کسی است که منکر وجود آن باشد بر همین اساس، توصیه های بهداشتی مورد تأکید قرار گرفته و پیش گویی های ضد و نقیضی از فرجام آن و عده مبتلایان و از دست رفتگان احتمالی آن در یکی دو ماه آینده به گوش می رسد در عین حال همه سعی دارند در کلام نشان دهند که زندگی می تواند جهت همیشگی خود را ادامه دهد و جریان یابد.

رییس گروه آموزش های آزاد کالج دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با این حال همه می دانیم که تا رفتارها تغییر نکند بحران این ویروس با ما همراه خواهد بود و رفتارها نمی توانند جهتی خلاف جهت گفتار را طی نمایند و برداشت عمومی جامعه از آنچه اتفاق خواهد افتاد بیشتر نشأت گرفته از رفتار یکایک افراد جامعه و مستقل از سخن سرایی هایی است که رخ می دهد به گونه ای که حتی بچه ها نیز این حقیقت را به خوبی درک نموده اند.

میرزا وزیری اضافه نمود: از این رو اراده استادان در ایجاد جهتی هموار برای ادامه عملی مؤلفه های زندگی روزمره می تواند بسیار امیدبخش و روشنگر باشد به دلیل آن که اساتید در این میان رسالتی ویژه دارند زیرا نسل آینده به شدت متأثر از آموخته های عملی معلمان خواهند بود.

عضو هیات علمی گروه علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: همه می دانیم که فرایند آموزش طی دو سه هفته پایانی سال، به طور معمول با جدیت پیگیری نمی شد و به همین دلیل این تعطیلات خلل غیرقابل بازگشتی در فرآیند یاددهی و یادگیری را موجب نخواهد شد اما از سوی دیگر به خوبی درک می کنیم که رخوت ما در برخورد با این مسأله، بذر نومیدی را در دل شاگردان خواهد کاشت.

میرزا وزیری اضافه نمود: اگر معتقد هستیم که جریان رودخانه زندگی با شیوع ویروس کرونا متوقف نشده است باید این حقیقت را با ادامه وظیفه خود به اثبات برسانیم.

وی ادامه داد: مسلماً به دلیل بی تجربگی در آموزش غیر حضوری و فقدان زیرساخت های مجازی لازم، هنوز با این تغییر در نحوه آموزش کنار نیامده ایم اما پافشاری بر انجام آموزش غیرحضوری، حتی به شکلی دست و پا شکسته این پیغام عمیق را به شاگردانمان مخابره خواهد نمود که ما به آینده امیدوار هستیم زیرا این شرایط ناخواسته گذر خواهد نمود و اجازه نخواهیم داد که اهریمن پنهان، رودخانه زندگی را مرداب سازد.

از 30 بهمن ماه تا 26 اسفند سال جاری سه هزار و 162 بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شده اند که از این تعداد تا به امروز هزار و 941 بیمار مبتلا به عفونت های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در خراسان رضوی بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید 19 عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه گیر است در استان خراسان رضوی 568 نفر گزارش شده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4043

به "خبرنگاران استاد دانشگاه: ارتباط مجازی با دانشجویان سهم من در مبارزه با کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاد دانشگاه: ارتباط مجازی با دانشجویان سهم من در مبارزه با کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید