خبرنگاران ایران رییس دوره ای گروه 24 شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران - خبرنگاران- رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجازی اخیر وزرا و روسای کل گروه 24 ریاست دوره ای این گروه را برای مدت دوازده ماه عهده دار شد

خبرنگاران ایران رییس دوره ای گروه 24 شد

گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی حاکی است ، عبدالناصر همتی در این اجلاس با بیان اینکه برای من افتخار و امتیاز بزرگی است که به عنوان رییس گروه 24 در دوازده ماه آینده در خدمت شما باشم، اضافه کرد: مایلم فرصت را مغتنم شمرده و از کوشش های ریاست گروه 24، جناب وزیر افوری عطا و دولت غنا به خاطر سکان داری گروه 24 در طول این سال پر تلاطم قدردانی کنم.

رییس کل بانک مرکزی به اهمیت گروه 24 اشاره نمود و گفت: با توجه به رکودهای عمیق کنونی که از همه گیری کرونا ناشی می شوند، نقش و اهمیت گروه 24 روز به روز پررنگ تر می گردد و در پیگیری رسالت این گروه، ما قصد داریم که تا بالاترین حد امکان مسایل گذشته را دنبال کنیم و همزمان با تمرکز بر تاب اوری تعاملات سازنده تری بین اعضای گروه بر قرار سازیم.

رییس دوره ای گروه 24 با تاکید بر لزوم هماهنگی جهانی برای حل مسائل به ویژه در زمینه ویروس کرونا توضیح داد: به عنوان یک گروه، ما باید همیشه از یک راه چاره جهانی هماهنگ شده طرفداری کنیم تا این اطمینان ایجاد گردد که تمام کشورها بدون هیچ استثنایی به واکسن و درمان کم هزینه برای کووید19 و یاری های مالی از جمله یاریهای اضطراری بر مبنای نیازها و دلایل بشردوستانه دسترسی داشته باشند، به گونه ای که همه ما بتوانیم با اطمینان و بالاترین توان بالقوه، فعالیت های مالی خود را از سر گیریم.

وی در خاتمه گفت: اطمینان دارم که در این دوران خدمت، ما قادر خواهیم بود سیاست هایی را مبتنی بر چشم انداز آینده و اهداف از پیش مشخص شده تدوین کنیم و به کشورهای عضو یاری کنیم بر این بحران بی سابقه و شرایط آسیب زای کنونی غلبه نمایند. برنامه های مشترک ما بر اهداف بهبود مالی در دوران پس از همه گیری، چگونگی برقراری ثبات مالی و به ویژه، مدیریت بدهی عمومی متمرکز خواهند بود.

گروه 24 به منظور ایجاد هماهنگی و پیشبرد مواضع کشورهای در حال توسعه در قلمروهای پولی و توسعه مالی اواخر سال 1971 ایجاد شد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5344

به "خبرنگاران ایران رییس دوره ای گروه 24 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران رییس دوره ای گروه 24 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید