خبرنگاران حمایت بیش از 23 میلیارد ریالی از واحدهای فناور خراسان شمالی

به گزارش نوای پرنده پارسی، بجنورد- خبرنگاران- پارک علم و فناوری خراسان شمالی، برای یاری به واحدهای فناور استان در شرایط کرونایی، سال جاری 23 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات حمایتی پرداخت نموده است.

خبرنگاران حمایت بیش از 23 میلیارد ریالی از واحدهای فناور خراسان شمالی

رییس پارک علم و فناوری خراسان شاقتصادی روز پنجشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار خبرنگاران گفت: 11 میلیارد ریال از این تسهیلات توسط این پارک به 15 واحد فناور تعلق گرفته و هشت میلیارد و 400 میلیون ریال نیز از محل منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به 10 واحد فناور استان پرداخت شده است.

مهران گرمه با اشاره به شیوع کرونا و آسیب دیدن بعضی واحدهای فناور از آن، گفت: صندوق پژوهش و فناوری خراسان شاقتصادی نیز از محل طرح کروناپلاست، چهار میلیارد ریال به چهار واحد فناور آسیب دیده از کرونا اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه واحدهای فناور خراسان شاقتصادی با انجام بعضی اقدامات مبتکرانه کمترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده اند، گفت: بعضی از شرکت های فناور استان با ایجاد فراوریات جدید و دریافت تسهیلات شرایط خاص حتی به کسب و کار خود رونق بخشیده اند.

وی اضافه کرد: بعضی شرکت ها با ابتکاری که داشتند توانستند خط فراوری احتیاجهایی را که هم اکنون جامعه در میدان مبارزه با کرونا به آن احتیاج دارد، راه اندازی نمایند که فراوری تب سنج غیرتماسی از آن جمله است که مجوز وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو را نیز دریافت نموده و به زودی خط فراوری آن راه اندازی می گردد.

گرمه اضافه کرد: شرکت هایی که در بستر فناوری اطلاعات (آی. تی) خدمت رسانی می کردند و همچنین آموزش و فروش الکترونیکی داشتند نیز به لحاظ اقتصادی و فروش ارتقا یافته اند.

وی با بیان اینکه پارک های علم و فناوری از تمام مزایای مناطق آزاد اقتصادی برخوردارند، گفت: سرمایه گذاری و استقرار در پارک های علم و فناوری ویژگی هایی دارد که استفاده از آنها مانند مناطق آزاد موجب تسریع در امر فراوری می گردد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شاقتصادی به بسته های حمایتی پارک علم و فناوری نیز اشاره نمود و اضافه کرد: علاوه بر اینکه در شرایط کرونایی اجاره 2 ماهه واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر در پارک بخگردده شد، اجاره 2 ماه دیگر این شرکتها با تخفیف 50 درصدی اعمال شده و پرداخت اقساط تسهیلات آنان نیز در همین مدت معوق شد.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان نیز گفت: با وجود اینکه صندوق پژوهش و فناوری از نداشته های جدی خراسان شاقتصادی بود اما با وجود راه اندازی این صندوق هنوز شرکت های دانش بنیان نمی توانند از منابع آن استفاده نمایند زیرا صندوق شکوفایی و نوآوری کشور نیز سهامدار این صندوق است.

گرمه گفت: به همین علت صندوق شکوفایی و نوآوری کشور نمی تواند برای دانش بنیان ها خط اعتباری تعریف کند در حالی که اگر چنین نبود صندوق پژهش و نوآوری استان می توانست تا 9 برابر منابع خود برای شرکت های دانش بنیان خط اعتباری دریافت کند.

وی با بیان اینکه این خلاء به زودی با جایگزینی چند شرکت بخش خصوصی در استان رفع می گردد، گفت: با جایگزینی این شرکت ها و خرید سهام صندوق شکوفایی و نوآوری، 135 میلیارد ریال خط اعتباری برای شرکت های دانش بنیان استان باز می گردد.

وی گفت: صندوق پژوهش و فناوری خراسان شاقتصادی از اسفند سال قبل و با پیگیری های مستمر، با هدف حمایت اقتصادی از واحدهای فناور ایجاد شد که از آن موقع تا به امروز پرداخت تسهیلات و یاری های مختلف را به واحدهای فناور، به جز شرکت های دانش بنیان، شروع نموده است.

به استناد سامانه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شمار شرکت های دانش بنیان خراسان شاقتصادی از دهم تیرماه سال گذشته تا کنون با افزایشی 45 درصدی از 12 به 17 شرکت افزایش یافته است.

طبق آمار همین نهاد، میانگین رشد این شرکت ها در کشور 17 درصد بوده است و حال آنکه خراسان شاقتصادی در مدت یاد شده تقریبا به رشدی سه برابری این رقم دست یافته است.

از تیرماه 98 تا کنون شمار شرکت های زیرمجموعه پارک علم و فناوری خراسان شاقتصادی از 93 به 114 شرکت افزایش یافته است.

خراسان شاقتصادی 863 هزار نفر جمعیت دارد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4927

به "خبرنگاران حمایت بیش از 23 میلیارد ریالی از واحدهای فناور خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمایت بیش از 23 میلیارد ریالی از واحدهای فناور خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید