خبرنگاران نرخ زکات دریافتی از مودیان قمی 34 درصد رشد کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، قم - خبرنگاران - رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: در نیمه نخست سال جاری 45 میلیارد و 770 میلیون ریال زکات از مودیان این استان دریافت شده و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 34 درصد رشد داشته است.

خبرنگاران نرخ زکات دریافتی از مودیان قمی 34 درصد رشد کرد

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام (ره) قم، سید ابراهیم موسوی گفت: از این رقم نزدیک به 9 میلیارد و 890 میلیون ریال زکات واجب، بیش از 24 میلیون و 743 هزار ریال زکات مستحب و حدود 11 میلیارد و 136 میلیون ریال نیز زکات فطره و کفارات است.

وی افزود: 480 میلیون ریال از وجوه زکات، صرف امور عمرانی و 45 میلیارد و 290 میلیون ریال نیز برای معیشت نیازمندان و رفع مشکل های فقیران هزینه شده است.

مشارکت قمی ها در شور نیکوکاری 283 درصد افزایش یافت

معاون توسعه مشارکت های کمیته امداد امام قم نیز گفت: برغم شیوع ویروس کرونا و برپا نبودن پایگاه های سطح شهر و تعطیلی مدارس، قمی ها امسال 60 میلیارد ریال در جشن نیکوکاری اهدا کردند که نسبت به سال گذشته 283 درصد رشد داشته است.

سید محمد رضا میره ای با اشاره به اینکه این جشن همه ساله در آستانه سال تحصیلی با هدف تامین هزینه های تحصیلی دانش آموزان نیازمند برگزار می شود یادآور شد: این برنامه امسال با عنوان شور عاطفه ها از روز 22 شهریورماه تا 11 مهرماه در بیش از 10 پایگاه ثابت و اداره های تابعه و 50 مرکز نیکوکاری جمع آوری و پرداخت های نقدی مردم و خیران نیکوکار از طریق درگاه های بانکی و سامانه های الکترونیکی و اینترنتی به صورت غیر حضوری انجام شد.

وی با بیان اینکه ارزش مجموع کمک های مردمی در شور عاطفه ها 60 میلیارد ریال بوده است گفت: از این مبلغ 572 میلیون و 500 هزار ریال کمک نقدی و مابقی کمک های غیر نقدی شامل امکانات آموزش غیرحضوری و لوازم التحریر به ارزش 54 میلیارد و 800 میلیون ریال است.

معاون کمیته امداد قم شرح داد: کمک های مردم نیک اندیش در شور عاطفه ها، در اسرع وقت در اختیار دانش آموزان و دانشجویان نیازمند استان قرار گرفت تا مسئله ای برای شروع سال تحصیلی نداشته باشند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5430

به "خبرنگاران نرخ زکات دریافتی از مودیان قمی 34 درصد رشد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نرخ زکات دریافتی از مودیان قمی 34 درصد رشد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید