خبرنگاران واکسن رازی کووپارس بسیار کم عارضه و بی خطر است

به گزارش نوای پرنده پارسی، کرج - خبرنگاران - محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس بیان کرد که تا به امروز هیچ عارضه جدی نگران کننده ای در فرایند مطالعه بالینی این واکسن مشاهده نشده است.

خبرنگاران واکسن رازی کووپارس بسیار کم عارضه و بی خطر است

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر سعید کلانتری روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس که در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران انجام شد، گفت: تزریق مراحل اول و دوم فاز نخست این واکسن با موفقیت اجرا شده و امروز نیز دوز استنشاقی برای اولین بار تجویز شد.

وی توضیح داد: تا این مرحله هیچ عارضه جدی نگران کننده ای در فرایند مطالعه مشاهده نشده و نشان داده این واکسن بسیار کم عارضه است.

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس با این یادآوری که مطالعه به صورت دوسوکور اجرا می گردد و فعلا در خصوص ایمنی زایی آن نمی توان نظر قطعی داد، اضافه کرد: هدف فاز اول، بررسی ایمنی و بی خطر بودن واکسن است که به نظر می رسد این هدف حاصل شده و امیدواریم پس از تعیین شدن بررسی داده ها، اواخر اردیبهشت فاز دوم مطالعه را شروع کنیم.

کلانتری همچنین از غربالگری داوطلبان فاز دوم کارازمایی بالینی اطلاع داد و گفت: به محض اخذ مجوز برای شروع فاز دوم، به سرعت وارد این مرحله شده و در کوتاه ترین زمان نسبت به ایمنی واکسن اطمینان حاصل نموده و هر چه سریع تر واکسنی موثر و ایمن به دست هموطنانمان برسانیم.

به گفته وی، پیش بینی می گردد اواخر شهریورماه امکان فراوری انبوه واکسن فراهم باشد.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در منطقه حصارک کرج مستقر است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6720

به "خبرنگاران واکسن رازی کووپارس بسیار کم عارضه و بی خطر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکسن رازی کووپارس بسیار کم عارضه و بی خطر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید