خبرنگاران چرا نتیجه انتخابات آمریکا روز چهارشنبه تعیین نمی شود؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران- خبرنگاران- رسانه آلمانی با اشاره به تفاوت هایی که این دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با دوره های پیشین دارد، از احتمال به طول انجامیدن شمارش آرا و اعلام نهایی برنده انتخابات خبر داد.

خبرنگاران چرا نتیجه انتخابات آمریکا روز چهارشنبه تعیین نمی شود؟

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری د.پ.آ. آلمان روز دوشنبه در مطلبی نوشت: در حالت ایده آل، رییس جمهوری جدید آمریکا روز چهارشنبه مشخص خواهد شد و پس از آن منتخب برای تصدی پست خود در ژانویه آماده می شود. این اتفاق زمانی عملی خواهد شد که نامزدی اکثریت آرا را کسب کند، اما اگر شمارش آرا بیش از حد معمول طولانی شود، اعلام نتایج انتخابات مدت زمان زیادی (شاید چندین روز) به تعویق خواهد افتاد.

این در حالی است که ایالات متحده چندین منطقه زمانی را در بر می گیرد. اولین مراکز اخذ رأی در ایالت ورمونت در شمال شرقی روز سه شنبه ساعت پنج صبح (11 صبح به وقت اروپای مرکزی) شروع به کار خواهند کرد.

از ساعت 6 صبح، حوزه های انتخاباتی بسکمک از ایالات در سواحل شرقی کار رأی گیری را شروع می کنند و پس از آن فرایند انتخابات در مرکز کشور شروع می شود. در ایالت ساحل غربی کالیفرنیا نیز شعب اخذ رأی در ساعت هفت صبح (چهار عصر به وقت اروپای مرکزی) گشایش می یابد.

هاوایی و آلاسکا در خاتمهی خط طولانی ایالت ها قرار دارند. ساکنان این جزیره می توانند رأی خود را تا ساعت 6 صبح چهارشنبه به صندوق بیاندازند. در بخش های وسیعی از آلاسکا نیز مراکز رأی دهی تا ساعت 6 صبح و در بعضی مناطق یک ساعت بیشتر یعنی تا هفت صبح باز هستند. به این ترتیب با بسته شدن مراکز رأی گیری در شمالی ترین ایالت، انتخابات ایالات متحده به خاتمه می رسد.

در این میان، رأی دهندگان پستی اجازه داشته اند هفته ها قبل از انتخابات رأی دهند. بیشتر ایالت ها همچنین گزینه رأی گیری در مراکز رأی دهی ویژه را پیش از شروع رسمی انتخابات ارائه می دهند. در سال 2016 حدود 40 درصد آرا به این 2 روش قبل از روز انتخابات به صندوق انداخته شده بود. امسال این میزان بیش از 2 برابر است؛ به طوری که 2 روز قبل از انتخابات، شمار رأی دهندگان به 90 میلیون نفر رسیده است.

چه زمانی می توان انتظار اعلام نتیجه را داشت؟

در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، برنده معمولاً در شب انتخابات مشخص می شد. با این حال، کارشناسان تصور می کنند که امسال به دلیل همه گیری کرونا، به طور قابل توجهی افراد بیشتری با شیوه پستی رأی خواهند داد. بنابر این، شمارش آرا می تواند به میزان قابل توجهی به تأخیر بیفتد.

قانون انتخابات ایالات متحده در درجه نخست، توسط ایالت ها مشخص می شود. در بعضی مناطق، برگه های پستی ارسال شده در روز انتخابات قابل شمارش است که این کار نیز به دلیل نیاز به مطابقت امضاهای رأی دهندگان، پیچیده تر است. اما چند هزار رأی می تواند نتیجه انتخابات در یک ایالت را مشخص کند. مقامات در چندین ایالت، از جمله ایالت های پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین، هشدار داده اند که شمارش آرا ممکن است تا جمعه 6 نوامبر ادامه داشته باشد.

علاوه بر این، نظرسنجی ها نشان می دهد که دموکرات ها بیشتر از جمهوری خواهان می خواهند از رأی گیری پستی استفاده کنند. بنابر این، نخستین نتایج شمارش آرا از مراکز رأی دهی می تواند ترامپ را در بعضی نقاط، برنده نشان دهد اما شمارش اسناد رأی گیری پستی در نهایت به پیروزی بایدن کمک می کند. همچنین ممکن است در بعضی ایالت ها، پفراینده های شکایت و درخواست برای بازشماری مجدد وجود داشته باشد که اعلام نتیجه نهایی را بیشتر به تأخیر می اندازد. به عنوان مثال در سال 2000، نتیجه ایالت فلوریدا که در نهایت تکلیف انتخابات ریاست جمهوری را مشخص کرد، یک ماه پس از انتخابات مشخص شد.

نقش رسانه ها در اعلام آمارهای انتخاباتی

مشکل دیگر این است که در ایالات متحده هیچ مرجع انتخابی وجود ندارد که بتواند نتایج را بسرعت برای کل کشور اعلام کند. نتایج بتدریج به صورت محلی اعلام می شود؛ یعنی در مراکز رأی دهی، مناطق و ایالت ها. بنابر این رسانه های مهم ایالات متحده نقش مهمی در جمع آوری نتایج محلی و در بعضی موارد ترکیب آنها با سایر داده ها به منظور پیش بینی پیروزی در انتخابات دارند. در این خصوص نتایج به دست آمده توسط شبکه های خبری و خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) بسیار قابل اعتماد تلقی می شود.

این شبکه ها مرجعی به اسم میز تصمیم ایجاد می کنند که مرکب است از کارشناسان انتخابات و متخصصان آمار که مستقل از اتاق خبر شبکه کار می کنند و این میز است که درباره معرفی یکی از دو رقیب به عنوان برنده در هریک از ایالت ها و نهایتاً اعلام کسب 270 رأی الکترال از سوی او، نقش مشخص کننده دارد.

اتفاق دیگری که پس از خاتمه انتخابات رخ می دهد، این است که در 14 دسامبر (24 آذر) 538 عضو مجمع گزینندگان در ایالت های خود رأی می دهند؛ که در حالت ایده آل این اقدام فقط یک تشریفات است و نتیجه نهایی این ایالت ها را منعکس می کند. نهایتاً در تاریخ 6 ژانویه، کنگره آمریکا در جلسه مشترک مجلس کنندگان و سنا رسماً اعلام خواهد کرد که چه کسانی رئیس جمهوری جدید و معاون اول وی خواهند بود. رئیس جمهوری جدید در تاریخ 20 ژانویه در یک مراسم جشن، در مقابل ساختمان کنگره موسوم به کاپیتول در واشنگتن از ساعت 6 بعدازظهر سوگند اداری (تحلیف) یاد می کند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5514

به "خبرنگاران چرا نتیجه انتخابات آمریکا روز چهارشنبه تعیین نمی شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چرا نتیجه انتخابات آمریکا روز چهارشنبه تعیین نمی شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید