خطر مصرف زیاد کافئین برای سلامت چشم ها

به گزارش نوای پرنده پارسی، نتایج یک آزمایش نشان می دهد که زیاده روی در مصرف کافئین ممکن است خطر ابتلا به بیماری چشمی گلوکوم (آب سیاه) را افزایش دهد.

خطر مصرف زیاد کافئین برای سلامت چشم ها

نتایج آزمایشات حاکی از آن است که مصرف روزانه سه تا چهار فنجان قهوه می تواند به طور چشمگیری در افزایش خطر ابتلا به گلوکوم به ویژه در افرادی که به لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری هستند، تاثیرگذار باشد.

در این آنالیز بیش از 12 هزار انگلیسی در گروه سنی 39 تا 73 سال حضور داشتند که اطلاعاتی در خصوص میزان مصرف کافئین، شرایط بینایی از جمله ابتلا به گلوکوم یا سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری در اختیار محققان قرار دادند.

متخصصان پس از گذشت سه سال شرایط سلامتِ چشم های این افراد از جمله فشار داخل چشم (IOP) آنان را ارزیابی کردند. بالا بودن فشار داخل چشم می تواند فاکتوری خطرزا در بروز بیماری گلوکوم باشد.

متخصصان مشاهده کردند فشار داخل چشم در افرادی که روزانه حدود چهار فنجان قهوه مصرف می نمایند 0.35 میلی متر جیوه بالاتر است.

همچنین یافته ها نشان داد: افرادی که با بالاترین خطر ژنتیکی ابتلا به گلوکوم روبرو هستند و بیش از سه فنجان قهوه در روز مصرف می نمایند، 3.9 برابر بیشتر از افرادی که میزان کافئین کمی مصرف می نمایند و در گروه کمترین ریسک ژنتیکی نیز قرار دارند، به عارضه گلوکوم مبتلا می شوند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6962

به "خطر مصرف زیاد کافئین برای سلامت چشم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر مصرف زیاد کافئین برای سلامت چشم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید