دورخیز کشتی ایران برای المپیک 2020 و حفظ اعتبار ملی

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی دنیا در حالی از روز 28 مهرماه در شهر بوداپست مجارستان شروع می گردد که متولیان کشتی کشورمان باوجود مسائل شدید مالی برای اعزام تیمهای ملی، چندین هدف مختلف را دنبال می نمایند.

دورخیز کشتی ایران برای المپیک 2020 و حفظ اعتبار ملی

فارغ از احتمال اعزام نصفه و نیمه تیم های ملی کشتی آزاد وفرنگی به رقابتهای جهانی به دلیل مسائل ارزی و مالی، فدراسیون کشتی همچنان به دنبال این است که در وهله اول نفرات شاخص خود برای المپیک 2020 توکیو را در مصاف جهانی مجارستان، محک زده و شناسایی کند.

ضمن اینکه هدف بعدی متولیان کشتی، حفظ و ارتقای صندلی ایران در بین مدعیان سنتی و توانمند کشتی جهان است. بدین معنا که تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران بتوانند روی سکو رفته و همچنان در بین سه قدرت برتر کشتی جهان قرار گیرند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران به غیر از رقابتهای جهانی 2017 پاریس که به رده نهم جهان سقوط کرد، همواره روی سکوی جهانی بوده و کادر فنی این تیم قصد دارد در پیکارهای جهانی سال جاری، به نوعی ناکامی جهانی فرانسه را جبران کند. کشتی آزاد ایران در رقابتهای جهانی سالهای 2014 و 2015 به مقام نایب قهرمانی دست یافت و در المپیک نیز با یک طلا، یک نقره و یک برنز برای نخستین بار نایب قهرمان این بازیها شد. این بدان معناست که شکست بزرگ و ناکامی در فرانسه، می تواند با موفقیت و درخشش در جهانی مجارستان جبران گردد. به شرطی که تیمی کامل و یکدست راهی رقابتهای جهانی گردد و ملی پوشان از هر نظر مهیای این آوردگاه جهانی باشند.

کشتی فرنگی ایران اما حال و هوای متفاوت و بهتری دارد. فرنگی کاران ایران در رقابتهای جهانی 2014 ازبکستان برای نخستین بار در تاریخ، قهرمان جهان شدند. این در حالی بود که این تیم در رقابتهای جهانی 2015 و 2017 نیز به ترتیب در صندلی چهارم و سوم جهان نهاده شد و نشان داد از داشته های خوبی برای آینده برخوردار است. ضمنا فرنگی کاران در رقابتهای جهانی 2017 پاریس در حالی که تیم ملی کشتی آزاد نهم شد، با کسب 2 مدال برنز پس از تیمهای روسیه و ترکیه عنوان سومی را از آن خود کردند و قدری از ناکامی کشتی ایران را کمرنگ ساختند.

به هر حال کشتی ایران طی دو سال باقیمانده تا المپیک فرصت دارد ضمن حفظ صندلی و ارتقای عنوان جهانی، نفرات شاخص و توانمند را نیز شناسایی کند و در واقع با هدفگذاری المپیک 2020 توکیو، قدم به رقابتهای جهانی مجارستان بگذارد.

به گزارش خبرنگاران، ترکیب تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران برای حضور در رقابتهای جهانی مجارستان به توضیح زیر است:

کشتی آزاد:57 کیلوگرم: رضا اطری61 کیلوگرم: باقر یخکشی65 کیلوگرم: امیرحسین مقصودی70 کیلوگرم: یونس امامی74 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی79 کیلوگرم :عزت اله اکبری 86 کیلوگرم: حسن یزدانی92 کیلوگرم : علیرضا کریمی97 کیلوگرم: مجتبی گلیج125 کیلوگرم: پرویز هادی

کشتی فرنگی:55 کیلوگرم: مسلم نادری خادم60 کیلوگرم: مهرداد مردانی63 کیلوگرم: محسن حاجی پور67 کیلوگرم: محمدرضا گرایی72 کیلوگرم: محمدعلی گرایی77 کیلوگرم: پژمان پشتام82 کیلوگرم: سعید عبدولی87 کیلوگرم: حسین نوری97 کیلوگرم: مهدی علیاری130 کیلوگرم: شهاب قوره جیلی

رقابتهای جهانی کشتی آزاد و فرنگی در روزهای 28 مهر تا 6 آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 329

به "دورخیز کشتی ایران برای المپیک 2020 و حفظ اعتبار ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورخیز کشتی ایران برای المپیک 2020 و حفظ اعتبار ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید