راهنمای سفر به آنتالیا

به گزارش نوای پرنده پارسی، سفر به آنتالیا به عنوان شهری که دارای سیاست جذب توریست و امکانات زیادی در زمینه زیر ساخت های گردشگری اعم از هتل های متعدد، مراکز خرید متنوع و جاذبه های گردشگری و تفریحی بیشمار، بسیار لذت بخش است. قبل از برنامه ریزی برای سفر به آنتالیا ، بهتر است تمام اطلاعات ضروری آنتالیا را کسب نمایید؛ از جمله این اطلاعات عبارتند از: بهترین زمان برای سفر به آنتالیا، معرفی شهر آنتالیا، هزینه رفت و آمد در آنتالیا ،اقامت در هتل های لوکس آنتالیا و همه مواردی که به شما یاری خواهند کرد تا سفر لذت بخشی را تجربه کنید پس با راهنمای جامع سفر به آنتالیا همراه باشید.

راهنمای سفر به آنتالیا

معرفی شهر آنتالیا

آنتالیا در منطقه مدیترانه و در غرب ترکیه واقع شده است که از سمت شمال با شهر بوردور، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک، از غرب به شهر کورکوتلی و از جنوب غرب به شهر کمر احاطه شده است و بعد از استانبول دومین مقصد گردشگری کشور ترکیه محسوب می گردد که به خاطر داشتن خط ساحلی طولانی،استراحتگاه های کوچک و بزرگ، مراکز خرید لوکس و تفریحات آبی بیشمار سالانه میلیونها گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب نموده است.

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

آب و هوای آنتالیا مدیترانه ای ست یعنی تابستان هایش آفتابی و زمستان هایش معتدل و گاه بارانی اند و سواحل جذابش از فروردین تا آبان برای شنا مناسبند. بهترین زمان سفر به آنتالیا فصل بهار و ماه اول فصل پاییز می باشد و بهترین زمان برای انجام تفریحات آبی ست ولی در فصل زمستان به دلیل سرد بودن هوا بیشتر مراکز تفریحی آنتالیا تعطیل می باشد.

هزینه رفت و آمد در آنتالیا

برای داشتن سفری لذت بخش، لزوما نباید هزینه های زیادی صرف گردد با مدیریت هزینه و برنامه ریزی مناسب نیز میتوان سفری آرامش بخش داشت.یکی از مقاصدی که به شدت مورد علاقه ایرانیان می باشد، شهر ساحلی آنتالیا است. مثل سایر مقاصد در این سفر نیز این سوال برای همه پیش می آید که حداقل چقدر باید برای آن هزینه نمایند؟ البته معین است که هزینه از فردی به فرد دیگر متفاوت است .

برای رفت و آمد در آنتالیا می توانید تاکسی بگیرید که نسبتا گران است گاهی چهار یا پنج برابر قیمتی است که برای همین مسافت در ایران میپردازید.ایستگاه تاکسی در آنتالیا بسیار زیاد ست همه تاکسی ها در آنتالیا به رنگ زرد هستند و کرایه تاکسی بر حسب مسافت طی شده مشخص می گردد.نرخ اولیه ای که برای ورود به تاکسی باید بپردازید 2 دلار می باشد و پس از طی یک راستا 10 کیلومتری در حدود 20 الی 30 دلار با توجه به وضعیت ترافیک می بایست پرداخت نمود ضمناً کرایه ها از دوازده شب تا 6 صبح ، یک و نیم برابر هم بیشتر می گردد.

اقامت در هتل های لوکس آنتالیا

یکی از بهترین شهرها در زمینه هتل داری شهر آنتالیا می باشد .آنتالیا در جذب گردشگر مقام اول در ترکیه را دارد، مراکز اقامتی و هتل های آنتالیا نیز این موضوع را ثابت می نمایند به طوری که سرتاسر سواحل آنتالیا را هتل ها و ریزورت های 5 ستاره تشکیل داده اند.قیمت هتل های آنتالیا با توجه به امکانات و درجه بندی آنها متفاوت است و مسلما قیمت هتل های ساحلی و ستاره با امکانات عالی زیاد تر ست ضمناً در بیشتر این هتلها فعلیت های ورزشی از نظیر تفریحات آبی ،تنیس و زمین فوتبال وجود دارد که دیگر نیازی نیست به خارج از هتل بروید.

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی ترکیه می باشد که در منطقه مدیترانه و غرب ترکیه واقع شده است.این شهر بعد از استانبول به دومین قطب گردشگری در ترکیه تبدیل شده است و مکان مناسبی ست برای گذراندن تعطیلات تابستانی و انجام تفریحات آبی.در این بخش می خواهیم بهترین راه سفر به آنتالیا را معرفی کنیم تا از میان راههای مختلف یک راه آسان و بدون دردسر را انتخاب کنید.

فرودگاه های آنتالیا

  • فرودگاه آنتالیا
  • فرودگاه گازیپاسا

سفر به آنتالیا با اتوبوس

سفر به آنتالیا با اتوبوس یکی از روش های سفر زمینی به آنتالیا می باشد.گردشگران ابتدا باید به استانبول بروند و سپس از استانبول می توانند به تمام نقاط ترکیه مانند آنتالیا بروند ولی برخی از آژانسهای مسافرتی از تهران به آنتالیا حرکت زمینی دارند.

سفر به آنتالیا با هواپیما

اگر می خواهید به آنتالیا سفر کنید بصورت هوایی هم می توانید به آنجا بروید البته برخی از شهرهای ایران مانند اصفهان به آنتالیا پرواز مستقیم ندارد،از جمله ایرلاین هایی که به آنتالیا پرواز دارند شامل ایرلاین زاگرس ،پگاسوس و ایرلاین های ترک می باشد .

ضمناً حرکت قطار مستقیم به آنتالیا وجود ندارد اما شما می توانید از طریق قطار به استانبول رفته و از استانبول نیز دوباره از طریق قطار به آنتالیا سفرکنید.از تهران به استانبول شما می توانید به راحتی بلیت قطار را تهیه نمایید و از استانبول نیز همه روزه به آنتالیا حرکت قطار وجود دارد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: لذت سفر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1949

به "راهنمای سفر به آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید