رایزنی های ضد ایرانی پامپئو با ماتئو سالوینی در واشنگتن

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ در دیدار روز دوشنبه با معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا در واشنگتن، با او درباره مقابله با تهدیدات روسیه، ایران و چین رایزنی کرد.

رایزنی های ضد ایرانی پامپئو با ماتئو سالوینی در واشنگتن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزیر کشور و معاون نخست وزیر ایتالیا که به داشتن مواضع دست راستی و مخالفت با سیاست های اتحادیه اروپا شهرت دارد، بر لزوم همکاری دو کشور به منظور مقابله با خطرهای امنیتی برآمده از روسیه و ایران تاکید نموده است.

ماتئو سالوینی وزیر کشور و معاون نخست وزیر ایتالیا که برای دیدار با مقام های آمریکایی به واشنگتن سفر نموده است، روز دوشنبه (دیروز) با مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید و مایک پامپئو وزیر خارجه در ساختمان وزارت خارجه این کشور دیدار کرد.

پنس بعد از دیدار دوجانبه با سالوینی، این دیدار را فوق العاده خواند و اطلاع داد که دو طرف درباره روابط آمریکا و ایتالیا و اولویت های مشترک دو کشور صحبت کردند.

مایک پنس و سالوینی

وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه ای درباره دیدار پامپئو با سالوینی، از رایزنی های وزیر خارجه آمریکا با میهمان ایتالیایی خود علیه ایران، روسیه و چین اطلاع داد.

در این بیانیه آمده است که پامپئو و سالوینی بر اهمیت روابط بلندمدت ایالات متحده با ایتالیا به عنوان همپیمانان عضو ناتو و اعضای گروه 7 تاکید کردند.

به روایت وزارت خارجه آمریکا، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ با این مقام ارشد ایتالیایی درباره مقابله کردن با خطرهای امنیتی منطقه ای روسیه و ایران، تهدید سرمایه گذاری های غارتگرانه چین در زیرساخت های کلیدی و فناوری ها در ایتالیا و اروپا و لزوم تقویت همکاری دفاعی آمریکا- ایتالیا صحبت کردند.

مقام های واشنگتن بارها به رُم درباره حضور شرکت های چینی در بازار ایتالیا و همکاری این کشور اروپایی در پروژه بزرگ کمربند و جاده هشدار داده اند (جزئیات بیشتر).

ص

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1471

به "رایزنی های ضد ایرانی پامپئو با ماتئو سالوینی در واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی های ضد ایرانی پامپئو با ماتئو سالوینی در واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید