روسیه خطاب به کشورهای حوزه بالتیک: در پاسخ متقابل ما تردید نداشته باشید

به گزارش نوای پرنده پارسی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اخراج دیپلمات های این کشور از جمهوری های استونی، لیتوانی و لتونی، به این سه کشور حوزه دریای بالتیک وعده داد: این اقدام غیردوستانه آنها از سوی مسکو بدون پاسخ رها نخواهد شد.

روسیه خطاب به کشورهای حوزه بالتیک: در پاسخ متقابل ما تردید نداشته باشید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که مقامات مسکو حتماً به اقدام استونی، لیتوانی و لتونی در اخراج بی علت دیپلمات های روسی پاسخ می دهند و سفارت کشورهای حوزه دریای بالتیک از هم اکنون به این فکر باشند که کدامیک از کارکنان آنها مجبور خواهند شد خاک روسیه را ترک نمایند.

زاخارووا شب گذشته در واکنش به اخراج دیپلمات های روسیه از سه کشور استونی، لیتوانی و لتونی، به آنها هشدار داد: در این خصوص که ما به اقدام خصمانه آنها پاسخ خواهیم داد، تردیدی نداشته باشید. دیپلمات های این کشورها از هم اکنون می توانند به این فکر باشند که کدامیک از آنها مجبور به ترک روسیه می گردد.

روز گذشته (آدینه) دولت های لتونی و استونی اظهار داشتند که یک دیپلمات روسی را به نشانه همبستگی با جمهوری چک از کشور خود اخراج می نمایند. بعد از آن، لیتوانی هم به نوبه خویش، تصمیم گرفت دو کارمند نمایندگی دیپلماتیک روسیه در این کشور را اخراج کند.

سفارت روسیه در جمهوری استونی، اقدام مقامات تالین در اخراج یک دیپلمات روس را اقدامی غیردوستانه و کاملاً بی پایه و اساس نامید که مسلماً عواقب غیرسازنده ای برای روابط دو کشور در پی خواهد داشت.

روز پنج شنبه هم نخست وزیر جمهوری اسلواکی اعلام نموده بود که براتیسلاو سه دیپلمات روسی را به نشانه همبستگی با جمهوری چک اخراج خواهد نمود.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7085

به "روسیه خطاب به کشورهای حوزه بالتیک: در پاسخ متقابل ما تردید نداشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خطاب به کشورهای حوزه بالتیک: در پاسخ متقابل ما تردید نداشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید