سئول: در صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران هم مشکل داریم

به گزارش نوای پرنده پارسی، علیرغم ادعاهای حقوق بشری آمریکا درباره معافیت کالاهای بشردوستانه علیه ایران، مقامات کره جنوبی می گویند حتی در ارسال کالاهای بشردوستانه به ایران با ارز محلی نیز مشکلاتی وجود دارد.

سئول: در صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران هم مشکل داریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که کره جنوبی در حال مذاکره با آمریکا در ارتباط با ازسرگیری صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران است.

این گزارش اضافه نمود: تراکنشهای اقتصادی بین تهران و سئول برای انتقال کالاهای بشردوستانه از جمله کالاهای درمانی به ایران به طور موثری به دلیل سختتر شدن تحریمهای آمریکا علیه بانک مرکزی ایران در ماه سپتامبر ناممکن شده است.

یک روزنامه محلی کره جنوبی روز شنبه گزارش داد که تهران از سفیر سئول در تهران خواسته است که کره جنوبی دوباره تجارت کالاهای بشردوستانه به ایران را شروع کند.

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفت: طرف ایرانی موقعیت خود را برای ما شرح داد و برای شروع دوباره تجارت کالاهای بشردوستانه ابراز امیدواری نموده و درباره این مساله با ما رایزنی نموده است. ما در حال مذاکره با ایران و آمریکا هستیم آنقدر که بتوانیم انتقال کالاهای بشردوستانه مثل خدمات درمانی را دوباره با استفاده از معافیت سیستم تراکشنهای اقتصادی صادر کنیم.

یونهاپ در ادامه نوشت: ایران تحریم های شدید آمریکا را غیرانسانی و ظالمانه خوانده است و خواهان معافیت کالاهای بشردوستانه از تحریمهای یکجانبه آمریکا شده است.

به گفته منابع آشنا به موضوع در کره جنوبی، مقاماتی از وزارت خارجه، وزارت دارایی و وزارت صنایع در کره جنوبی هفته گذشته به آمریکا سفر نموده و مذاکراتی را با مقامات آمریکایی در این زمینه برگزار نموده اند.

یونهاپ در ادامه اضافه نمود: بانک مرکزی ایران در ووری بانک و بانک صنایع کره جنوبی حسابهایی بر پایه وون دارد که نه تنها برای پرداخت پول نفت است بلکه برای تراکنشهای اقتصادی دیگر کالاهای بشردوستانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در ماه ژوئن نیز مقامات کره ای دیدارهایی با طرف آمریکایی برای همکاری در زمینه ارسال کالاهای بشردوستانه به ایران برگزار نموده بودند.

ناتوانی کره جنوبی در ارسال کالاهای بشردوستانه از جمله دارو به ایران در حالی مطرح می گردد که مقامات آمریکایی با ژستهای بشردوستانه و حقوق بشری مدعی هستند کالاهای بشردوستانه از تحریمهای این کشور علیه تهران معاف هستند.

از ماه آوریل امسال، آمریکا تصمیم گرفت معافیتهای تحریمی که به چند کشور از جمله کره جنوبی و ژاپن اعطا نموده بود را لغو کند. از آن موقع به بعد شرکتهای کره ای برای صادرات کالاهای درمانی و دیگر کالاهای بشردوستانه به ایران با سیستم اقتصادی دوجانبه بر پایه وون (واحد پول کره) به مسائل زیادی برخورد نموده اند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3309

به "سئول: در صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران هم مشکل داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: در صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران هم مشکل داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید