ساخت بیمارستان های محلی در شهر های زیر 50 هزار نفر

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون درمان وزارت بهداشت، از ساخت بیمارستان های محلی در شهر های زیر 50 هزار نفر در کشور اطلاع داد.

ساخت بیمارستان های محلی در شهر های زیر 50 هزار نفر

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، قاسم جان بابایی، روز سه شنبه در کنگره مدیریت بیمارستانی در مرکز همایش های رازی تهران، گفت: در حال حاضر بیش از 140 هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور فعال است که به مردم خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز بهداشتی درمانی و یا بیمارستان های محلی در شهر هایی با جمعیت کم می تواند میزان بهره مندی و رضایت مندی از خدمات را افزایش دهد، تاکید نمود: ضریب اشغال تخت، گردش تخت و بیمارپذیری از جمله عوامل مهمی هستند که در توزیع بیمارستانی باید لحاظ گردد.

جان بابایی گفت: اختلاف جدی در متوسط اقامت بیمارستان های کوچک بخش دولتی و خصوصی وجود دارد. بیمارستان های خصوصی با تعداد تخت کمتر پیروز تر هستند چرا که بیشتر بیماران سرپایی و عمل چراحی محدود را پذیرش می نماید.

وی افزود: در حال حاضر در اکثر بیمارستان های کشور خدمات بهداشتی، درمانی ارائه شده ما در سطح خوبی است و هیچ تفاوتی با بیمارستان های موجود در کلانشهر ها ندارند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت در حال تدوین سندی با عنوان سطح بندی تخت های بیمارستانی، جهت مدیریت خدمات سرپایی و بستری است. بر اساس این سند برای شهر های زیر 50 هزار نفر جمعیت، بیمارستان محلی در نظر گرفته خواهد شد.

وی گفت: در شرایط کشور ما با توجه به اینکه 90 درصد خدمات به مردم به صورت سرپایی و 10 درصد به صورت بستری است. اگر در شهر های کوچک خدمات سرپایی مدیریت گردد بالاترین میزان رضایت با کمترین هزینه ها فراهم خواهد شد.

جان بابایی با تاکید بر اینکه توجه به شرایط اقلیمی مناطق مختلف کشور در راه اندازی بیمارستان های محلی مهم است گفت: از آنجایی که تراکم جمعیتی و پراکندگی در نقاط محتلف کشور متفاوت است باید شرایط اقلیمی مناطق مختلف کشور را در نظر گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سرمایه گذاری در مورد تجهیزات با تکنولوژی بالا یکی از موضوعات بسیار مهم است، میزان سرمایه گذاری و بیمارپذیری بعضی دستگاه ها مانند سی تی اسکن، ام آر آی و شتاب دهنده های خطی کشور متفاوت است و نیازمند ایجاد مکانیسمی است که براساس شاخص ها سرمایه گذاری مطلوبی در مناطق نیازمندتر صورت گیرد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2523

به "ساخت بیمارستان های محلی در شهر های زیر 50 هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بیمارستان های محلی در شهر های زیر 50 هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید