سازمان ملل: مدیریت نادرست انتخابات ریاست جمهوری افغانستان غیر قابل قبول است

به گزارش نوای پرنده پارسی، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان با صدور بیانیه ای تاکید نمود که مدیریت نادرست انتخابات ریاست جمهوری غیرقابل قبول است.

سازمان ملل: مدیریت نادرست انتخابات ریاست جمهوری افغانستان غیر قابل قبول است

به گزارش ، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) پس از اعلام به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با صدور بیانیه ای تاکید نمود که مدیریت نادرست انتخابات ریاست جمهوری غیرقابل قبول است.

یوناما امروز دوشنبه (10 جدی/ دی ماه) در یک اعلامیه گفته است: با ملاحظه به اعلام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه جولای 2019 از سوی مقامات انتخاباتی افغان، هیات معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) از وضاحت در تقویم انتخاباتی استقبال می نماید.

در این اعلامیه آمده است: سازمان ملل متحد درک می نماید که تاریخ جدید از سوی کمیسیون مستقل انتخابات در پی مشوره با طیف گسترده از فعالین سیاسی، نهادهای جامعه مدنی و حکومت افغانستان، که همه شان خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با اعتبار و شفاف هستند، اعلام شده است.

سازمان ملل در ادامه گفته است که ارزیابی کمیسیون مستقل انتخابات در مورد احتیاج به زمان بیشتر برای آموختن از انتخابات پارلمانی سال 2018 به منظور آمادگی کافی جهت تدویر انتخابات ریاست جمهوری را مورد تایید قرار می دهد.

یوناما در ادامه تاکید نموده است: انتخابات ریاست جمهوری برای آینده افغانستان حیاتی است و مدیریت نادرست آن غیرقابل قبول می باشد.

این نهاد از کمیسیون شکایات اتنخاباتی نیز خواسته که بر نقش خود در تحقیق و قضاوت شکایاتی که از انتخابات پارلمانی اجرا شده است تمرکز نماید.

یوناما در ادامه هشدار داده است که هیچ کس حق ندارد با توسل به تحریک و تهدید، پروسه انتخابات و ثبات افغانستان را اخلال نماید.

یوناما در ادامه گفته است: اصلاحات باید شامل تصحیح فهرست رای دهندگان، تقسیم واضح مسئولیت ها میان کمیسیون مستقل انتخابات و دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات، حصول اطمینان از وجود دارالانشا با کارمندان کافی و آموزش دیده و ایجاد تغییرات مورد احتیاج در تشکیلات شان پیش از انتخابات در جولای 2019 شود.

لازم به ذکر است که کمیسیون مستقل انتخابات شب گذشته طی کنفرانس خبری بیان کرد که به دلیل مسائل فنی و عملیاتی قادر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 31 حمل/ فروردین سال آینده نیست و برای برگزاری این انتخابات در ماه سرطان/ تیر سال آینده برنامه ریزی می نماید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 664

به "سازمان ملل: مدیریت نادرست انتخابات ریاست جمهوری افغانستان غیر قابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: مدیریت نادرست انتخابات ریاست جمهوری افغانستان غیر قابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید