سرمربی خارجی تیم ملی باید لیگ برتر والیبال را از نزدیک رصد کند

به گزارش نوای پرنده پارسی، عباس برقی در مصاحبه با خبرنگاران درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال گفت: نیت فدراسیون، رئیس و هیئت رئیسه حضور تیم ملی در جمع چهار تیم برتر المپیک است. پس قطعاً مربی خارجی مدنظر می باشد چرا که با شرایط موجود گزینه ای در میان مربیان داخلی نداریم که بتواند به این هدف برسد. اگر هدف سرمایه گذاری برای آینده بود می توانستیم از نیروهای داخلی استفاده کنیم.

سرمربی خارجی تیم ملی باید لیگ برتر والیبال را از نزدیک رصد کند

کارشناس والیبال در ادامه تأکید کرد: سرمربی خارجی باید حضور فیزیکی و ملموس تری در ایران داشته باشد و همزمان با برگزاری رقابت های لیگ برتر از نزدیک شاهد مسابقات باشد تا بتواند با مشورت بهترین انتخاب ها را در میان بازیکنان انجام دهد.

وی درباره نقش کمیته فنی در تهیه لیست 24 نفره از بازیکنان برای سرمربی خارجی گفت: یاری کردن با حق انتخاب متفاوت است. هر مربی حق انتخاب دارد. کمیته فنی می تواند هم راستا با سرمربی، مشاوره ها و یاری هایی را انجام دهد. سرمربی نباید در حین مسابقات غایب باشد و بهتر است در ایران حضور داشته باشد و مسابقات را رصد کند. خواهشم این است که مربی خارجی در حین برگزاری رقابت های لیگ، در ایران حضور داشته باشد تا با همه از جمله فدراسیون، مشاوران، کمیته فنی، دستیاران و سایر نفرات، در ارتباط باشد و به شناخت کافی برسد.

برقی ادامه داد: برای کسب نتیجه در المپیک باید از وزنه عظیمی استفاده کنیم. حضور یک سرمربی تراز اول در کنار تیم ملی در بازی های المپیک بسیار تأثیرگذار است چرا که سرداور مسابقات روی مربیان عظیم حساب باز می نماید. نوع نگرش مربی تراز اول با مربی تراز دوم در انتخاب بازیکنان بسیار متفاوت است. همانطور که در انتخابی المپیک شاهد بودیم تصمیم سعید معروف باعث شد تا تیم ملی ایران جواز حضور در المپیک را به دست آورد. پس حضور یک مربی تراز اول می تواند در شرایط حساس به داد تیم ملی برسد و نتیجه را تغییر دهد.

کارشناس والیبال در سرانجام گفت: در حال حاضر با توجه به قرارگیری در جمع چهار تیم برتر المپیک، مربی خارجی تراز اول مناسب است. ما چندین سال فرصت استفاده از مربی ایرانی را از دست داده ایم. در رده نوجوانان پس از رفتن ست کوویچ شاهد بودیم که مربیان ایرانی همان نتایج را حتی بهتر به دست آوردند. ان شاءالله در رده عظیمسالان در آینده شاهد چنین دستاوردی باشیم. امیدوارم هرچه سریعتر از کرونا رها شویم و بتوانیم بازی های والیبال را از نزدیک تماشا کنیم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5031

به "سرمربی خارجی تیم ملی باید لیگ برتر والیبال را از نزدیک رصد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی خارجی تیم ملی باید لیگ برتر والیبال را از نزدیک رصد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید