سرنوشت نامعلوم پروژه ای به نام بام کرمان

به گزارش نوای پرنده پارسی، پروژه سرمایه گذاری بام کرمان که از اواخر سال93 کلید خورده است مدتهاست که متوقف شده و هنوز هم سرنوشت آن معین نیست.

سرنوشت نامعلوم پروژه ای به نام بام کرمان

به گزارش خبرنگار از؛ بام کرمان پروژه ای است که از سال 93 شروع شده و شامل هتل و تله کابین در بلندای شهر کرمان می گردد، اما از زمان شروع به کار با اعتراضات گسترده ای روبرو شد در این میان بعضی از سرنوشت میراثی همچون تخت دریا قلی بیگ و قلعه ساسانی ابراز نگرانی کردند.

با وجود مخالفت ها ساخت پروژه شروع شد، اما چند وقتی است که به دلیل ندادن مجوز از سوی میراث فرهنگی کشور این پروژه متوقف شده است.

فریدون فعالی سرپرست میراث فرهنگی استان کرمان در مورد چگونگی فرایند کار پروژه بام کرمان گفت: این پروژه از سال 83 شروع و موافقت اصولی اولیه به دستور رئیس میراث فرهنگی وقت صادر شده است.

او اضافه کرد: برای ادامه کار این پروژه نقشه های اجرایی از سوی میراث فرهنگی کرمان به شورای فنی وزارتخانه میراث فرهنگی ارسال شده تا پس از آنالیز نتیجه نهایی ابلاغ گردد.

فعالی در ادامه گفت: در پی ارسال این ابلاغیه سرمایه گذار به همراه مشاور در جلسات بعدی شورا شرکت و از طرح خود دفاع می نماید و از سوی دیگر سازمان میراث فرهنگی هم نقطه نظر خود را اعلام می نماید و در نهایت این طرح به یک جمع بندی نهایی خواهد رسید.

او در پاسخ به نگرانی های مردم در مورد تخریب آثار تاریخی توضیح داد: این طرح در حریم میراث فرهنگی قرار ندارد و هیچ گونه آسیبی به آثار تاریخی و میراثی اطراف وارد نمی نماید.

سرپرست میراث فرهنگی کرمان درباره شرایط کنونی این پروژه گفت: همچنان منتظر دریافت مجوز از طرف وزارت کشور هستیم و در حال حاضر هیچ اقدامی صورت نگرفته و نقشه ها در دست آنالیز است.

در ادامه گزارش به سراغ شهرداری رفتیم تا ببینیم به عنوان متولی اصلی این پروژه چه اقداماتی قرار است صورت بگیرد، اما جوابگو نبودند.

انتهای پیغام /س

گزارش از رازمند

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3512

به "سرنوشت نامعلوم پروژه ای به نام بام کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت نامعلوم پروژه ای به نام بام کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید