سلطه پول بر انتخابات آمریکا، 6 میلیارد دلار برای انتخابات 2020 صرف می شود

به گزارش نوای پرنده پارسی، نتیجه گزارش تحقیقاتی یک نهاد آمریکایی نشان می دهد که تنها در سال جاری میلادی حدود یک میلیارد دلار برای تبلیغات انتخاباتی در این کشور هزینه شده است.

سلطه پول بر انتخابات آمریکا، 6 میلیارد دلار برای انتخابات 2020 صرف می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق تحقیق شرکت آمریکایی ادورتایزینگ انلیتیکس (Advertising Analytics) حدود یک میلیارد دلار در سال 2019 برای تبلیغات سیاسی هزینه شده و برای انتخابات 2020 این کشور 6 میلیارد دلار هزینه خواهد شد.

به گزارش شبکه پرس تی وی، بنا بر گزارش تحقیقی این شرکت مستقر در ایالت ویرجینیا، طی سال جاری میلادی که روزهای آخر خودش را سپری می کند، حدود یک میلیارد دلار برای تبلیغات سیاسی در ایالات متحده آمریکا صرف شده است.

ادورتایزینگ انلیتیکس در گزارشی که روز جمعه (دیروز) منتشر کرده، خبر داده که 998.4 میلیون دلار برای تبلیغات سیاسی هزینه شده و از این میزان، سهم مبارزات مقدماتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 مبلغ 351 میلیون دلار بوده است.

طبق این گزارش، در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2020 آمریکا مبلغ 6 میلیارد دلار صرف مبارزات و تبلیغات انتخاباتی خواهد شد.

پیش بینی صرف 6 میلیارد دلار برای کارزار 2020 آمریکا در شرایطی اجرا شده که ده ها نامزد در حزب دموکرات و همچنین سه نامزد در حزب جمهوری خواه در حال رقابت برای انتخابات سوم نوامبر (13 آبان 1399) ریاست جمهوری این کشور هستند.

مایکل بلومبرگ (راست) و بیل گیتس موسس مایکروسافت

در ادامه این گزارش به هزینه 124 میلیون دلاری مایکل بلومبرگ شهردار اسبق نیویورک تنها در یک ماه اشاره شده است، کسی که ماه گذشته میلادی به عنوان نامزد دموکرات رسما وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2020 شده است.

طبق گزارش رسانه های آمریکایی از قبیل پالیتیکو، بعد از بلومبرگ کسی که بیشترین هزینه را برای تبلیغات صرف کرده است، تام استِیر بازرگان و نامزد دموکرات انتخابات 2020 است. استیر 83 میلیون دلار برای تبلیغات هزینه کرده است.

مایک گراول سناتور سابق آمریکایی طی یک اظهارنظر انتقادی درباره نقش هزینه های هنگفت مالی در انتخابات این کشور گفته بود، سیاست آمریکا تحت تسلط پول های بزرگ واقع شده است.

این سناتور پیشین آمریکایی تنها کسی نیست که از نفوذ گسترده پول در نظام سیاسی و انتخابات در این کشور انتقاد کرده است.

استفان لندمن نویسنده و تحلیل گر آمریکایی هم با تاکید بر کنترل ایالات متحده توسط پول های بزرگ و ثروتمندان گفته بود، منافع افراد پولدار توسط دولت و دیگر نهادهای عمومی تضمین می شود.

م

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3469

به "سلطه پول بر انتخابات آمریکا، 6 میلیارد دلار برای انتخابات 2020 صرف می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطه پول بر انتخابات آمریکا، 6 میلیارد دلار برای انتخابات 2020 صرف می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید