ضرورت ایجاد مکانیزم تهاتر میان ایران و دانمارک

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون امور بین الملل اتاق ایران در نشست معارفه کمیته مشترک بازرگانی ایران و دانمارک بر ضرورت ایجاد مکانیزم تهاتر به منظور بهبود روابط اقتصادی ایران و دانمارک تاکید کرد.

ضرورت ایجاد مکانیزم تهاتر میان ایران و دانمارک

محمدرضا کرباسی نظام اقتصادی مبتنی بر مالکیت خصوصی، تجارت و تولید، اقتصاد بازار و تجارت خارجی با کشورهای جهان، مبتنی بودن بر فنّاوری های مدرن، استاندارد بالای زندگی، منابع انسانی خلاق و وابستگی اقتصاد دانمارک به تجارت خارجی را از مهم ترین شاخص های اقتصادی این کشور نام برد و در ادامه به تشریح مهم ترین حوزه های همکاری مشترک ایران و دانمارک پرداخت.

معاون امور بین الملل اتاق ایران شرح داد: دانمارک سی و دومین کشور صادرکننده نفت خام در جهان محسوب می شود و در ازای آن واردکننده مواد خام معدنی است.

به گفته او، حجم تجارت خارجی دانمارک 210 میلیارد دلار است که از این مقدار، 108 میلیارد دلار را صادرات و مابقی را واردات از کشورهای مختلف شامل می شود.

کرباسی همچنین حجم تجارت ایران با دانمارک را در سال 2017، 281 میلیون دلار گفت که در سال 2018، به 235 میلیون دلار و در 9 ماهه سال 2019، به 160 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

او افزود: صنایع وابسته به انرژی های تجدید پذیر، بهداشتی، سلامت و دارو، داروسازی، پتروشیمی، صنایع لبنی و کشتیرانی از مهم ترین حوزه هایی است که ظرفیت بالایی برای همکاری میان فعالان اقتصادی ایران و دانمارک وجود دارد.

معاون امور بین الملل اتاق ایران با توجه به مسائل موجود در حوزه نقل وانتقال پول و فقدان کارگزاری های بانکی پیشنهاد داد تا کمیته مشترک بازرگانی ایران و دانمارک، ایجاد مکانیزم تهاتر را به عنوان اولویت کاری خود در دستور کار قرار دهند.

او همچنین ضرورت برقراری مجدد پرواز مستقیم میان ایران و دانمارک را خاطرنشان و در ادامه شرحاتی را درباره اهداف و نحوه پیگیری امور کمیته مشترک بازرگانی ایران و دانمارک ارایه کرد. کرباسی همچنین به فعالان اقتصادی حاضر در نشست توصیه کرد تا با توجه به شرایط اقتصادی کشور، به طور مرتب از قوانین و بخشنامه های صادرشده اطلاع پیدا کنند.

معاون امور بین الملل اتاق ایران همچینن ابراز امیدوار کرد تا تشکیل این کمیته منجر به تاسیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و دانمارک شود.

غلامحسین ابراهیمی کننده وزارت امور خارجه هم در این نشست تأکید داشت: دانمارک جزو معدود کشورهایی است که بعد از برجام، اقدام به سرمایه گذاری قابل توجهی در ایران داشت. ضمن اینکه سفیر دانمارک بسیار علاقه مند به همکاری با ایران است و فکر می کنم وجود ایشان، یک مزیت اقتصادی مهم برای ما محسوب می شود.

ابراهیمی همچنین با اشاره به حضور افسانه نادی پور به عنوان سفیر جدید ایران در دانمارک، ابراز امیدواری کرد که فعالیت ایشان بتواند به رغم محدودیت های موجود، منجر به توسعه روابط دو کشور شود.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3650

به "ضرورت ایجاد مکانیزم تهاتر میان ایران و دانمارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ایجاد مکانیزم تهاتر میان ایران و دانمارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید