طراحی مجموعه تفریحی و فرهنگی ویژه معلولان جسمی و حرکتی

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از واحد علوم و تحقیقات، این خاتمه نامه کارشناسی ارشد با عنوان طراحی مجموعه تفریحی و فرهنگی برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی در تهران توسط دانشجوی رشته معماری واحد علوم و تحقیقات که خود از معلولان جسمی و حرکتی است، دفاع شده است.

طراحی مجموعه تفریحی و فرهنگی ویژه معلولان جسمی و حرکتی

سهیلا سادات حسینی دانشجوی واحد علوم و تحقیقات گفت: امروزه با رشد آگاهی عمومی و تقویت حوزه های اجتماعی، نادیده دریافت حقوق اجتماعی ناتوانان و معلولان امری بدیهی است؛ همچنین نباید فعالیت و حضور افراد ناتوان در عرصه اجتماعی نادیده گرفته گردد.

وی ادامه داد: بخشی از نیروی انسانی هر جامعه را افراد دارای ناتوانی های جسمی و ذهنی (معلولین) تشکیل می دهند که دارای نیازهای ویژه و شرایط خاص برای فعالیت های روزمره و حرفه ای خود هستند. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، این افراد 10 درصد افراد جامعه را تشکیل می دهند که به دلیل شرایط خاص و نیازهای ویژه، عموماً با دشواری هایی در هنگام حضور در جامعه روبرو هستند.

این دانشجوی واحد علوم و تحقیقات اضافه کرد: در این راستا تحقیقی با عنوان طراحی مجموعه تفریحی و فرهنگی برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی در تهران در قالب خاتمه نامه کارشناسی ارشد معماری به هدایت دکتر وحدانه فولادی عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات انجام شد.

به گفته حسینی، طرح پیشنهادی برای مجموعه تفریحی و فرهنگی برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی در تهران ارائه شده و شامل کلاس های آموزشی، گالری، رستوران، سینما، کلاس های ورزشی، سالن کنفراس و... است.

وی تاکید نمود: همچنین کف پوش های که در این مجموعه بکار رفته از فوم مخصوص است که معلولان در صورت افتادن آسیب نبینند.

این محقق گفت: شیب رمپ های کار شده در این طرح از 2 تا 8 درصد در نظر گرفته شده که از اهمیت بالایی در تسهیل جابجایی افراد دارای مسائل حرکتی برخوردار است.

حسینی با بیان اینکه در این تحقیق از نرم افزار AutoCAD و 3D max استفاده شده است، گفت: این طرح برای اولین بار ارائه شده و قابلیت تجاری سازی دارد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 354

به "طراحی مجموعه تفریحی و فرهنگی ویژه معلولان جسمی و حرکتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی مجموعه تفریحی و فرهنگی ویژه معلولان جسمی و حرکتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید