عللی که آمار مبتلایان کرونا در خرمشهر را افزایش داد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/خوزستان معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به آغاز فعالیت اصناف، گفت: همچنان تاکید ما در خانه ماندن است و اینکه بدانیم هر شخص دارای علائم یا بدون علائم، می تواند ناقل ویروس باشد.

عللی که آمار مبتلایان کرونا در خرمشهر را افزایش داد

آرش یلالی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شرایط احتمالی شیوع کرونا پس از بازگشایی اصناف اظهار کرد: امیدواریم فاصله گذاری هوشمند به درستی انجام گردد و ایستایی آمار ادامه یابد و به تدریج شاهد سیر نزولی موارد مثبت باشیم اما ویروس همچنان در جامعه وجود دارد و بعید نیست آمار ابتلا بالاتر برود.

وی گفت: تغییر رفتار اجتماعی بسیار سخت است. از اوایل اسفندماه که فاصله گذاری اجتماعی هدف گذاری شد تا اجرای نسبتا پیروز این طرح، با وجود تعطیلی همه مراکز غیرضروری، حدود یک ماه طول کشید تا رفتار اجتماعی مردم تغییر کند. پس از آن بود که دستور فعالیت اصناف کم خطر صادر شد و این موضوع شدیدا ما را نگران کرده است.

یلالی شرح داد: همچنان تاکید ما در خانه ماندن است و اینکه بدانیم هر شخص دارای علائم یا بدون علائم، می تواند ناقل ویروس باشد.

وی افزود: در پی دستور کشوری، گیت های ورودی شهرها باز شد و ترددها افزایش یافت که این مساله نگران کننده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به آغاز فعالیت اصناف، اعلام کرد: فکر می کنم این تصمیم زود بود و باید تا اردیبهشت صبر می کردیم. اکنون که این تصمیم گرفته شده، نهایت تلاشمان را انجام می دهیم اما بسیار نگران هستیم.

وی در خصوص رتبه نخست خرمشهر در ابتلا به کرونا در صد هزار نفر جمعیت نیز اظهار کرد: تعداد موارد مثبت خرمشهر نسبت به جمعیت یک صد هزار نفر از دیگر شهرستان ها بیشتر است که این مساله علت های مختلفی دارد.

یلالی افزود: بافت خاص جمعیت شهرستان خرمشهر، ارتباط با سایر نقاط کشور و دسترسی های مختلفی که در این منطقه وجود دارد، در این زمینه تاثیرگذار بوده است. همچنین برگزاری مراسم عروسی و عزا در خرمشهر یکی از علل مهم در این زمینه است زیرا لغو برگزاری این مراسمات در خرمشهر دیرتر از دیگر نقاط انجام شد.

وی با بیان اینکه از آغاز مداخله تا بروز نتایج دو هفته زمان نیاز است، شرح داد: این رتبه خرمشهر به قبل از تشدید محدودیت ها برمی گردد و به دلیل اینکه آمار ابتلا در این شهرستان سریع افزایش یافت، همچنان آمار ابتلا در خرمشهر بالا نشان می دهد اما در روزهای گذشته با کنترل مبادی و بازارها و رعایت مردم و اصناف، موارد ابتلا در خرمشهر کاهش یافته است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4340

به "عللی که آمار مبتلایان کرونا در خرمشهر را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عللی که آمار مبتلایان کرونا در خرمشهر را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید