عملکرد دور از انتظار دوربین گلکسی A71 در آنالیز DxOMark!

به گزارش نوای پرنده پارسی، آنالیز دقیق عملکرد دوربین گوشی گلکسی A71 سامسونگ توسط وب سایت DxOMark نشان داد این محصول اصلا امتیازی که از آن انتظار می رفت را بدست نیاورد و با مجموع 84 امتیاز، پایین تر از هم رده های خود ظاهر شد و یا در بهترین حالت با آن ها برابر بود!

عملکرد دور از انتظار دوربین گلکسی A71 در آنالیز DxOMark!

همانطور که می دانید، وب سایت DxOMark وظیفه آنالیز دوربین گوشی های هوشمند را بر عهده دارد و برای نشان دادن کیفیت و عملکرد آن ها، نتیجه را به صورت عدد به نمایش می گذارد. چند سالی است که گوشی های هواوی در صدر بهترین دوربین گوشی ها قرار دارند اما وقتی به میان رده می رسیم، سامسونگ معمولا دست بالا را داشت!

اما گلکسی A71 که یکی از بهترین و قوی ترین میان رده های این شرکت به حساب می آید با دوربین 64 مگاپیکسلی اصلا در حد و اندازه های نام خود ظاهر نشد و عملکرد آن کمی بهتر از گلکسی A50، موتو وان زوم و نوکیا 7.2 بود! این در حالی است که قیمت این گوشی ها بسیار ارزان تر از نماینده جدید سامسونگ است!

سامسونگ پشتیبانی از اینترنت 5G را به گوشی های میان رده خود می آورد!

البته در کنار این نتیجه کلی، باید از عملکرد بی نظیر دوربین 64 مگاپیکسلی این محصول در بخش محدوده دینامیکی یاد کنیم که از پیکسل 3a و آیفون 11 نیز بهتر بود! تعادل رنگ سفید نیز علی رغم تمایل کم آن به رنگ آبی، باز هم قابل قبول و مناسب است. بنابراین سوال اینجاست که چه چیزی باعث رقم خوردن این نتیجه دور از انتظار شده؟!

علی رغم سنسور عظیم این گوشی با وضوح بالا، تصاویر ثبت شده از جزئیات زیادی برخوردار نیستند. همچنین اندازه 1/1.72 اینچی سنسور با گگرددگی دریچه دیافراگم f/1.8 باید در نور کم عملکرد خوبی از خود نشان می داد اما می بینیم که باز هم دریافت نور در تصاویر ثبت شده در شب اصلا رضایت بخش نیست! عملکرد فوکوس اتوماتیک این گوشی نیز چیزی نبود که از آن انتظار می رفت!

دوربین فوق عریض گلکسی A71 لنز واقعا عظیمی دارد (12 میلی متر). همین مسئله نیز باعث برتری قابل توجه این محصول در ثبت تصاویر فوق عریض می گردد. البته از نقطه ضعف این لنز هم می توان به این نکته اشاره نمود که باعث اعوجاج هندسی تصاویر می گردد. سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض در این محصول توانایی بالایی در ثبت تصاویر با محدوده دینامیکی بالا دارد و رنگ ها نیز در آن بسیار شفاف و دلنشین ثبت می شوند اما در محیطهای بسته مثل درون خانه، کیفیت عکس ها چندان رضایت بخش نیست.

در این گوشی دوربین تله فوتویی وجود ندارد و برای عظیم نمایی باید روی توانایی های سنسور اصلی آن حساب کرد. اما وجود یک سری مشکل در ثبت جزئیات قبل از عظیم نمایی باعث شده بعد از انجام این کار، مشکل دوچندان گردد! اگرچه این گوشی از سنسور 64 مگاپیکسلی بهره می برد اما می بینیم پیکسل 3a با همان سنسور کوچک 12 مگاپیکسلی خود در ثبت تصاویر با جزئیات بالا واقعا حیرت انگیز عمل می نماید!

امتیاز گلکسی A71 در بخش ویدئو نیز اصلا چیزی نبوده که بتوان به آن افتخار کرد (74). البته عملکرد لرزشگیر الکترونیکی و فوکوس اتوماتیک حین فیلم برداری واقعا خوب بود و نمی توان از آن گذشت. اما محدوده دینامیکی که نقطه قوت این گوشی در ثبت تصاویر به شمار می رفت، در ضبط ویدئو محدود می گردد و همچنین جزئیات موجود در فیلم های 4K در آن با آنچه که توسط دیگر گوشی های هم رده ثبت می گردد قابل قیاس نیست!

شما عزیزان می توانید نمونه ای از تصاویر ثبت شده توسط دوربین گلکسی A71 را در زیر مشاهده کنید. همچنین تصاویر ثبت شده با گوشی های آیفون 11، ردمی K20 پرو و گوگل پیکسل 3a نیز با نمونه های نماینده سامسونگ مقایسه می شوند.

مقایسه دوربین هواوی P40 پرو، P30 پرو، گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس

نظر شما در رابطه با گلکسی A71 چیست؟ آیا این محصول می تواند با چنین دوربینی، گزینه خوبی برای خرید باشد؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مقایسه دوربین می نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس؛ آیا به دوربین 108 مگاپیکسلی احتیاج داریم؟

منبع: dxomark gsmarena

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4287

به "عملکرد دور از انتظار دوربین گلکسی A71 در آنالیز DxOMark!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد دور از انتظار دوربین گلکسی A71 در آنالیز DxOMark!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید