عیسی آل کثیر و ماجرای عجیب محرومیت

به گزارش نوای پرنده پارسی، عیسی آل کثیر بدون شک یکی از خبرسازترین و مهم ترین چهره های فوتبال ایران در سال 99 بود. وی که اوایل سال 99 به پرسپولیس پیوسته بود، بعد از سه، چهار بازی خوبی که برای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد ناگهان با محرومیت سنگینی روبرو شد؛ محرومیتی که باعث شد تا آل کثیر به یکی از چهره های جنجالی و خبرساز فوتبال ایران تبدیل گردد.

عیسی آل کثیر و ماجرای عجیب محرومیت

آل کثیر به عنوان یکی از بازیکنان تازه وارد به پرسپولیس همراه این تیم به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا رفت و تا مرحله نیمه نهایی هم عملکرد بی نظیری داشت و پیروز شد گل های زیاد و البته حساسی به ثمر برساند و نقش زیادی در رسیدن پرسپولیس به نیمه نهایی داشته باشد، اما قبل از بازی با النصر عربستان با محرومیتی عجیب روبرو شد.

آل کثیر در جریان بازی با پاختاکور ازبکستان دو گل برای پرسپولیس به ثمر رساند، اما شادی یکی از گل هایش برای او و پرسپولیس گران تمام شد. مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا شادی گل این مهاجم مقابل پاختاکور را به مسائل نژادپرستی ربط دادند در حالی که آل کثیر به خاطر برادرزاده اش آن شادی گل را انجام داد و چشمانش را نازک کرد، اما این برای مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به منزله یک حرکت نژادپرستانه بود.

به همین دلیل پیش از بازی با النصر عربستات آل کثیر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا 6 ماه محروم و مبلغ 10 هزار دلار آمریکا هم جریمه شد. پس از این موضوع مسئولان باشگاه پرسپولیس چندین بار کوشش کردند تا محرومیت وی کم گردد، اما این اتفاق رخ نداد؛ تا آل کثیر برای بازی کردن دوباره با لباس پرسپولیس تا فروردین 1400 صبر کند.

یکی از مهم ترین مسائل در خصوص محرومیت مهاجم پرسپولیس منهای نوع محرومیتش این بود که عده ای از داخل ایران در خصوص خوشحالی گل آل کثیر به کنفدراسیون فوتبال آسیا ایمیل زدند و نقش زیادی در تحریک کنفدراسیون فوتبال آسیا و محرومیت آل کثیر داشتند.

هر چه بود کنفدراسیون فوتبال آسیا آن شادی گل جنجالی آل کثیر را یک حرکت نژادپرستانه دانست و به خاطر همین، مهاجم پرسپولیس که نقش بسزایی در پیروزیت های این تیم داشت را 6 ماه محروم کرد.

با وجود اینکه پرسپولیس حتی بدون آل کثیر هم فرایند خوبی را طی کرد و به قهرمانی نیم فصل هم رسید، اما نبود مهاجمی مانند آل کثیر تأثیر زیادی در فاز هجومی این تیم داشت و کار به جایی رسید که یحیی گل محمدی مجبور شد از دو هافبک در خط حمله تیمش استفاده کند.

شش ماه محرومیت آل کثیر روز های آخرش را سپری می نماید و این مهاجم جنوبی می تواند از چند روز آینده با لباس پرسپولیس به میدان برود. این بار او بازیکنی مثل شهریار مغانلو را کنار خود خواهد دید. البته ستاره هایی مانند ترابی، امیری، عالیشاه سرلک، پهلوان و... هم پشت سر این دو مهاجم زهردار پرسپولیس بازی خواهند کرد.

شاید این محرومیت طولانی مدت آل کثیر برای او یک تجربه عظیم باشد تا دیگر مواظب شادی گل هایی که انجام می دهد باشد و یادش باشد که کنفدراسیون فوتبال آسیا به هر چیزی حساس خواهد بود.

میزان

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: فرارو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6596

به "عیسی آل کثیر و ماجرای عجیب محرومیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عیسی آل کثیر و ماجرای عجیب محرومیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید