قطر خواهان خاتمه جنگ یمن شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر درباره تحولات اخیر یمن به خصوص اوضاع عدن ابراز نگرانی کرد.

قطر خواهان خاتمه جنگ یمن شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر ضمن ابراز نگرانی از تحولات اخیر یمن، خواهان توقف درد و رنج ملت این کشور شد.

آل ثانی در صفحه توئیتر خود نوشت: ما بر اهمیت تضمین وحدت یمن و حفظ دستاوردها و امکانات آن و ضرورت ممانعت از هم گسیختگی بافت اجتماعی یمن تأکید نموده و همه طرف های یمنی را به توقف جنگ و جلوگیری از درد و رنج بیشتر ملت این کشور دعوت می کنیم.

وزیر خارجه قطر اضافه کرد: فاجعه انسانی حقیقی که در یمن رخ می دهد به ویژه در سایه تحولات اخیر، ایجاب می نماید که طرف های درگیر در یمن به صورت صادقانه و صریح جنگ را متوقف نموده و به فاجعه انسانی روزافزون که تنها ملت بی گناه یمن بهای آن را می پردازد، سرانجام دهند.

این اظهارات وزیر خارجه قطر در حالی است که شهر عدن، پایتخت موقت دولت منصور هادی از چهارشنبه هفته گذشته شاهد درگیری بین نیروهای این دولت با نیروهای الحزام الأمنی (کمربند امنیتی) وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن بود که بعد از چهار روز درگیری، این شهر سقوط کرد و به کنترل نیروهای شورای انتقالی درآمد.

بعد از این درگیری ها، محمد بن زاید، ولی عهد ابوظبی به عربستان سعودی سفر کرد و طی دیدارهای جداگانه با سلمان عبدالعزیز، شاه و محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی دیدار و گفت وگو کرد.

ریاض بدون معین تاریخ، خواهان برگزاری نشست اضطراری درباره عدن شده است. محمد الحضرمی ، معاون وزیر امور خارجه منصور هادی گفت که فقط در صورتی که امارات عربی متحده دست از حمایت از شبه نظامیان جدایی طلب بکشد در مذاکره شرکت می نمایند.

محمد عبدالله الحضرمی، معاون وزیر امور خارجه دولت منصور هادی چهارشنبه (23 مرداد) در حساب توییتری خود نوشت که این دولت با پیشنهاد عربستان سعودی جهت برگزاری نشستی به منظور مقابله با نتایج کودتای عدن استقبال می نماید.

خ

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1931

به "قطر خواهان خاتمه جنگ یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر خواهان خاتمه جنگ یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید