مبارزه با آفات بیولوژیک در مسجد جامع ساوه شروع می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: طعمه گذاری و مبارزه با آفات بیولوژیک در مسجد جامع ساوه توسط کارشناسان خبره میراث فرهنگی انجام می گردد.

مبارزه با آفات بیولوژیک در مسجد جامع ساوه شروع می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، محسن کریمی معاون میراث فرهنگی این اداره کل، دیروز سه شنبه 2 مرداد با اعلام این خبر گفت: به علت تاثیرات نامطلوب پنهان و پیدا آفات بیولوژیک در مسجد جامع ساوه لزوم برخورد با این عامل مخرب، کارشناسی های متعدد و دوره ای در بناها صورت می گیرد تا از تخریب تزئینات، عناصر و آرایه های معماری و بنیه های اصلی سازه جلوگیری گردد.

کریمی اضافه نمود: بزرگترین عوارض آفات، خرده شدن پنهان و گاها غیر قابل مشاهده در داخل دیواره های بناهای تاریخی و از بین رفتن مصالح کاربردی تاریخی و تزیینات معماری است. در مرحله نخست این کارشناسی ها آنالیز و مطالعه نوع آفات و کلونی های آنها شناسایی و در نهایت با طعمه گذاری و تزریق سمومی که هیچ گونه عوارضی برای بنا ندارد با آفات مبارزه می گردد.

او در انتها گفت: آفات قادرند خسارات جبران ناپذیری را با استقرار روی بناهای تاریخی به اصل بنا و تزیینات آن وارد سازند، بنابراین پایش مستمر و برنامه ریزی شده در مسجد جامع ساوه می تواند از آسیب های غیرقابل جبران این عوامل جلوگیری نماید.

سال گذشته مسجد جامع اقدامات لازم برای کاهش حجم آفات و آسیب های ناشی از نفوذ آن در سازه انجام گرفته و این دومین مرحله مبارزه با آفات در 18 ماه گذشته است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2243

به "مبارزه با آفات بیولوژیک در مسجد جامع ساوه شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با آفات بیولوژیک در مسجد جامع ساوه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید