مسکو میزبان نشست ضد تروریستی نهادهای دیپلماتیک همسود

به گزارش نوای پرنده پارسی، کمیته اجرایی اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع از برگزاری نشست آینده نهادهای دیپلماتیک اعضای این اتحادیه در مسکو خبر داد.

مسکو میزبان نشست ضد تروریستی نهادهای دیپلماتیک همسود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، فردا به میزبانی روسیه رایزنی های سیاسی نهادهای دیپلماتیک کشورهای عضو جامعه همسود تحت عنوان همکاری کشورهای همسود در زمینه مبارزه با تهدید و چالش های جدید و مدرن، فرصت های هماهنگی رویکردها در چارچوب سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی برگزار می شود.

انتظار می رود کنندگان نهادهای دیپلماتیک کشورهای همسود در چارچوب این نشست مسائل مربوط به همکاری در زمینه مبارزه با سازمان های تروریستی بین المللی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

شرکت کنندگان این نشست همچنین موضوعات مربوط به شبه نظامیان خارجی سازمان های تروریستی، همکاری های ضد افراطی و مبارزه با افراطی شدن و تامین مالی تروریسم را بررسی می کنند.

علاوه بر این در این نشست مسائل مربوط به همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تضمین امنیت بین المللی اطلاعاتی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت.

بیانیه تاسیس این اتحادیه در 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در آلماتی توسط رهبران آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

عضویت گرجستان دراین اتحادیه به دنبال تصمیم رسمی روسای جمهور کشورهای عضو در 3 دسامبر 1993 (12 آذر 1382) و به دنبال درخواست ادوارد شواردنادزه رئیس جمهور گرجستان در 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) صورت گرفت.

بیش از 70 درصد بودجه جامعه مشترک المنافع توسط روسیه پرداخت می شود هزینه می شود.

انتهای پیام/ح

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2590

به "مسکو میزبان نشست ضد تروریستی نهادهای دیپلماتیک همسود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو میزبان نشست ضد تروریستی نهادهای دیپلماتیک همسود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید