مشکلات و مطالبات صنفی خبرنگاران را پیگیری می کنیم

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، احمد انارکی‌محمدی عصر شنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در رفسنجان اظهار داشت: روز خبرنگار فرصتی برای پاسداشت افرادی است که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم کرده اند و در این راه قدم برمی دارند.

مشکلات و مطالبات صنفی خبرنگاران را پیگیری می کنیم

وی با بیان اینکه خبرنگاران با تحمل سختی‌های فراوان تجسم امانتداری جامعه هستند، افزود: خبرنگاران به نگاشتن حقایق می‌پردازند که به رشد و توسعه جامعه می انجامد.

وی ادامه داد: وظیفه خبرنگاران این است که مطالبات مردم را بیان کنند و وظیفه مسئولان پاسخگویی به مطالبات بحق مردم است و در این بین خبرنگاران باید از سوءاستفاده برخی افراد جلوگیری کنند تا مطالبه به حق مردم تبدیل به سوژه ای برای دشمن نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اوضاع کشور ابراز کرد: متاسفانه در کشور ما بی‌عدالتی و فاصله طبقاتی وجود دارد، ما به عنوان نمایندگان ملت هر روز در مجلس بحث معرفی مفاسد اقتصادی را داریم مفاسدی که آب به آسیاب دشمن می ریزند.

انارکی محمدی به مشکلات ارز در کشور نیز اشاره و بیان کرد: مشکل ارز از مشکلاتی است که در تمام بخش‌های اقتصادی تأثیر می‌گذارد. اتاق جنگ آمریکا نشانه پیکانش به سمت مسائل اقتصادی کشور ما رفته است و جنگ اقتصادی علیه کشورمان به راه افتاده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: در این شرایط اقتصادی اتحاد و همراهی همه گروه‌ها لازم است، اتحادی که حول محور ولایت باشد.

انارکی محمدی اظهار کرد: ما 40 سال تحریم را تجربه کردیم اما امروز نمی‌توانیم نرخ ارز را کنترل کنیم این به دلیل نداشتن سیاست‌هایی بوده که از آن غافل بودیم و تازه به فکر راهکار افتادیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس خود را همواره پاسخگوی رسانه ها دانست و یادآور شد: قطعاً این ارتباطات باید وجود داشته باشد چرا که خبرنگار واسط بین مردم است و سخن مردم را به مسئول می رساند. مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند.

انارکی محمدی همچنین با بیان اینکه مشکلات و مطالبات صنفی خبرنگاران را پیگیری می‌کنیم، افزود: قولی که نتوانیم به آن عمل کنیم، نمی‌دهیم باید راهکار بدهیم تا قول‌ها بدون عمل نماند.

فرماندار رفسنجان نیز در این مراسم با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران قشر مظلوم جامعه هستند و یک خبرنگار با دو مسأله اخلاق و قانون در ارتباط است خیلی جاها قانون دست و پای خبرنگار را بسته تا اخلاق رعایت شود.

علیار اسکندری‌نسب افزود: مطبوعات رکن چهارم جامعه هستند اما وقتی می‌خواهند حقایق جامعه را مطرح کنند و اصلاح جامعه را در پیش بگیرند توسط قانون زنجیر به پایشان بسته می‌شود.

فرماندار رفسنجان با اشاره به خواسته ها و مطالبات خبرنگاران شهرستان در ادامه تأکید کرد: تحت هر شرایطی پیگیری زمین برای خبرنگاران شهرستان را در دستور کار خواهیم داشت.

اسکندری نسب اضافه کرد: برای تسهیلات هم قول می‌دهم حتی از تسهیلاتی که برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به شهرستان اختصاص داده می‌شود خبرنگاران بتوانند استفاده کنند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: mehrnews.com
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 52

به "مشکلات و مطالبات صنفی خبرنگاران را پیگیری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکلات و مطالبات صنفی خبرنگاران را پیگیری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید