معاون اردوغان: برای بازگشت حدود 2میلیون آواره سوری برنامه داریم

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه در سخنان خود در مراسم شروع سال تحصیلی دانشگاه ییلدیز تکنیک استانبول بر ضرورت خروج نیروهای کردی از مناطق معین شده به عنوان منطقه امن تاکید نمود.

معاون اردوغان: برای بازگشت حدود 2میلیون آواره سوری برنامه داریم

معاون اردوغان در ادامه همچنین گفت: برای بازگشت حدود 2 میلیون نفر از شهروندان سوریه به منطقه امن در شمال این کشور برنامه ریزی می کنیم.

به گفته اوکتای پس از دو عملیات سپر فرات و شاخه زیتون شرایط امن برای بازگشت داوطلبانه 365 هزار سوری به وطن شان فراهم شد و در حال حاضر نیز در نتیجه عملیات چشمه صلح تعداد بیشتری از این پناهجویان به سوریه بازخواهند گشت.

معاون رئیس جمهور ترکیه همچنین مدعی شده که در منطقه امن ایجادشده خدمات از جمله درمانی و آموزشی و اقامتگاه، آب، برق و جاده برای شهروندان سوری فراهم خواهد شد.

ترکیه از حدود دو هفته پیش حملات خود به شمال سوریه را با چراغ سبز آمریکا شروع کرد. این حملات در عین حال با واکنش های گسترده جهانی و نقدها گسترده ای روبرو شده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2810

به "معاون اردوغان: برای بازگشت حدود 2میلیون آواره سوری برنامه داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اردوغان: برای بازگشت حدود 2میلیون آواره سوری برنامه داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید