معاون ظریف: یکی دو تراکنش مالی از طریق اینستکس انجام شده است

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون دیپلماسی مالی وزارت خارجه با بیان اینکه اینستکس برای ما قانع کننده نیست، گفت: یکی دو تراکنش مالی از طریق این سازوکار انجام و کالا ها وارد ایران شد و امیدواریم در آینده بتوانیم از آن برای خریدهایمان از اروپا استفاده کنیم.

معاون ظریف: یکی دو تراکنش مالی از طریق اینستکس انجام شده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: این سازوکار اگرچه برای ما قانع کننده نیست و فعلا فعالیت های موضوعی محدودی را آغاز کرده، ولی فعالیت آن قبل از عید آغاز شده است.

وی افزود: بانک مرکزی نیز علاقه مند است این مجموعه فعال شود. بر این اساس بعد از یکی دو تراکنش مالی که انجام و کالا ها وارد ایران شد، امیدواریم در آینده هم بتوانیم از این سازوکار برای خرید های خودمان از اروپا استفاده کنیم.

معاون دیپلماسی مالی وزارت خارجه با بیان اینکه تعداد و نوع کالا ها محدود است، گفت: امیدواریم در آینده این مجموعه بتواند در خصوص کالا هایی که امکان تجارت وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

*صدور ویزا برای تجار و راننده ها

وی همچنین درباره تردد تجار و راننده ها به صورت انفرادی در شرایط کنونی شیوع کرونا نیز اعلام کرد: خوشبختانه دستورالعملی را از آقای نهاوندیان معاون مالی رئیس جمهور دریافت کرده ایم که می توانیم برای تجار و راننده ها ویزا صادر کرده و می توانند براساس دستورالعمل های وزارت بهداشت رفت و آمد داشته باشند.

معاون وزیر خارجه گفت: این موضوع به نمایندگی های ما ابلاغ شده و به صورت جاری و ساری است و از طرف ما مشکل حل شده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4588

به "معاون ظریف: یکی دو تراکنش مالی از طریق اینستکس انجام شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون ظریف: یکی دو تراکنش مالی از طریق اینستکس انجام شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید