مهلت 90 روزه اتحادیه اروپا به ونزوئلا برای برگزاری انتخابات

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سران بعضی کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین روز پنج شنبه در نشستی در شهر مونته ویدئو پایتخت اروگوئه پیرامون یافتن راه حلی صلح آمیز و سیاسی برای برطرف بحران کنونی در ونزوئلا با یکدیگر دیدار و مصاحبه کردند.

مهلت 90 روزه اتحادیه اروپا به ونزوئلا برای برگزاری انتخابات

این گروه از رهبران دنیا اعلام کردند که ظرف 90 روز آینده خواستار شروع فرآیندی هستند که طی آن، مردم ونزوئلا آینده خود را به وسیله برگزاری انتخابات آزاد رقم زنند.

در همین ارتباط، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت که این گروه از رهبران دنیا بر یافتن راه چاره صلح آمیز و دنیای پافشاری می نمایند و اضافه کرد که در نهایت این راه چاره باید از جانب مردم ونزوئلا مطرح گردد.

موگرینی همچنین گفت که این نه تنها مطلوب ترین نتیجه است، بلکه تنها نتیجه ای است که ما برای پرهیز از رنج و فرایندی پرهرج و مرج، خواستار آن هستیم.

تاباره وازکوئز رئیس جمهور اروگوئه نیز در این باره گفت: بزرگترین دوراهی که ونزوئلا با آن روبروست، دوراهی میان جنگ و صلح است و به همین خاطر است که ما بر درخواست خود مبنی بر حفظ آرامش از سوی طرفهای درگیر [در این بحران] پافشاری می کنیم.

این در حالی است که فشارهای بین المللی بر مادور جهت کناره گیری از قدرت، در هفته جاری شدت یافته و شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به پیروی از مقامات واشنگتن، خوآن گوآیدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا و رئیس جمهور خودخوانده این کشور را به رسمیت شناختند.

اما در مقابل، مقامات مسکو و پکن با اعلام حمایت قاطع از مادورو، به مقامات واشنگتن و دولتمردان پیرو سیاستهای آنان در خصوص مداخله در امور داخلی ونزوئلا هشدار دادند. لازم به ذکر است که کشورهای شرکت نماینده در نشست مونته ویدئو عبارت بودند از: فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، پرتغال، اسپانیا، سوئد و انگلیس از اروپا و بولیوی، کاستاریکا، اکوادور، مکزیک و اروگوئه از آمریکای مرکزی و لاتین.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 811

به "مهلت 90 روزه اتحادیه اروپا به ونزوئلا برای برگزاری انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت 90 روزه اتحادیه اروپا به ونزوئلا برای برگزاری انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید