نباید فرصت های ایجاد اشتغال را از دست بدهیم

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/کرمانشاه نماینده کرمانشاه در مجلس مهمترین دغدغه کشور را بحث اشتغال دانست و گفت: نباید فرصت های ایجاد اشتغال را از دست بدهیم.

نباید فرصت های ایجاد اشتغال را از دست بدهیم

سیدقاسم جاسمی در جلسه شورای تبادل نظر دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه از شرایط حساس کنونی کشور یاد کرد و افزود: در چنین شرایطی تصمیم سازان کشور باید بیشتر به فکر مردم باشند.

وی مهمترین دغدغه کنونی کشور را بحث اشتغال و فراوری دانست و افزود: نباید فرصت هایی که برای اشتغالزایی پیش می آید را از دست بدهیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اظهار کرد: امروز جوانان تحصیل نموده آنقدر ناامید هستند که برای یک نامه ای که آنها را برای شغل معرفی کند تا تهران نزد نمایندگان مجلس می فرایند و حاضر هستند هر شغلی را نیز انجام دهند.

وی بیان کرد: دولت هم نه اینکه نخواهد بلکه امکان ایجاد شغل برای این تعداد را ندارد و تنها راه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تسهیل گری شرایط برای آنها است.

وی در ادامه خواهان پیگیری مسئولین استان برای تخصیص اعتبار 160 میلیارد تومانی مورد احتیاج تکمیل بخشی از راه آهن کرمانشاه به سمت خسروی شد و تاکید نمود: تعداد زیادی از جوانان در این پروژه مشغول به کار هستند که اگر اعتبار برای این پروژه تامین نشود خطر بیکاری آنها را تهدید می نماید.

در ادامه کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه زحمات زیادی برای رسیدن راه آهن به کرمانشاه انجام شد، گفت: نباید از این ظرفیت برای حمل بار در استان غافل شویم.

وی ادامه داد: صنعت ریلی از ارزان ترین و ایمن ترین ناوگان حمل و نقل در کشور است که بسیاری از مسائل حمل ونقل زمینی را هم ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه راه آهن کرمانشاه ظرفیت احداث ایستگاه باری در سه نقطه را دارد، یادآور شد: منطقه پل چهر به دلیل استقرار صنایع پتروشیمی استان از مهمترین این نقاط است.

به گفته کاشفی، در منطقه شهرک صنعتی فرامان نیز امکان احداث یک ایستگاه وجود دارد که احتیاج سه شهرک صنعتی فرامان، بیستون و زاگرس را پوشش دهد.

وی بیان کرد: در منطقه ماهیدشت نیز به دلیل وجود کارخانه های سیمان سامان و کشت و صنعت ماهیدشت ظرفیت ایجاد ایستگاه باری وجود دارد، اما راه آن مقداری از خط اصلی دور است.

وی همچنین خواهان برقراری خطوط آنتنی راه آهن برای واحدهای فراوریی استان شد و افزود: صاحبان صنایع نیز راضی هستند در این زمینه سرمایه گذاری نمایند.

کاشفی بر لزوم ایجاد کمیته کاری در حوزه احداث ایستگاه باری راه آهن کرمانشاه نیز تاکید نمود.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3375

به "نباید فرصت های ایجاد اشتغال را از دست بدهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید فرصت های ایجاد اشتغال را از دست بدهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید