نجات 3 خانواده اهوازی از خطر برق&zwnjگرفتگی

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام 27 ماموریت در بارندگی های 24 ساعت گذشته، از نجات سه خانواده اهوازی از خطر برق گرفتگی خبر داد.

نجات 3 خانواده اهوازی از خطر برق&zwnjگرفتگی

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایران آنلاین، ابراهیم قنبری اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته که مانند سایر شهرهای استان خوزستان، شاهد فعالیت سامانه بارشی در اهواز بودیم؛ آتش نشانان 27 ماموریت انجام دادند.

وی اضافه کرد: بیشتر این حوادث مربوط به حوادث برق و اتصال کنتور بود. سه مورد از این حوادث در منطقه منبع آب، خیابان غزنوی کوی انقلاب و کوی مجاهد رخ داد که نفوذ آب به کنتورهای برق این منازل، منجر به برق دار شدن در و دیوارهای ساختمان شده بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز مطرح نمود: آتش نشانان با استفاده از ابزار ایمنی نسبت به رفع خطر و خروج خانواده هایی که درون منزل حبس شده بودند، اقدام کردند.

وی با بیان اینکه علت سایر حوادث برق نیز به جز یک مورد تابلوی تبلیغاتی سطح شهر، مربوط به کنتورهای منزل بوده است، اعلام نمود: در روزهای گذشته اخطارهای لازم و نکات ایمنی در خصوص عایق کاری و ایمن سازی کنتورهای برق به شهروندان اعلام شده بود؛ انتظار می رود شهروندان نسبت به این مساله توجه لازم را داشته باشند.

قنبری گفت: در 24 ساعت گذشته 904 مورد تماس با سامانه 125 گرفته شد. در شرایط اضطراری قطعا تعداد تماس های 125 افزایش می یابد و بسیاری از موارد با مشاوره کارشناسان ما در ستاد فرماندهی بدون اعزام نیرو قابل حل شدن است اما باز هم بیشتر این آمار مربوط به تماس های غیرضروری و مزاحم است.

وی با اشاره به ضرورت جدی دریافت نکات ایمنی، اعلام نمود: شهروندان قبل از آغاز بارندگی حتما باید نسبت به ایمنی برق منزل خود توسط کارشناسان ذیصلاح اطمینان حاصل کرده و عایق کاری جعبه برق را فراموش نکنند. همچنین از باز بودن مسیرهای خروجی آب از پشت بام و حیاط خانه خود اطمینان حاصل کنند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5767

به "نجات 3 خانواده اهوازی از خطر برق&zwnjگرفتگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات 3 خانواده اهوازی از خطر برق&zwnjگرفتگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید